سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران در امور بحرین دخالت نمی‌کند بلکه از مردم آن حمایت می‌کند

نماینده مقام معظم رهبری گفت: جمهوری اسلامی ایران در امور داخلي بحرین دخالت نکرده و نیازي به دخالت ندارد ولی طبق وظیفه مسلمانی خود به طور آشکارا از مردم انقلابي اين كشور و خواسته‌هاي به حق آنان حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران اعزامی به بروجرد، آیت‌الله محمدحسن اختری دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) که بعدازظهر امروز(شنبه) در همایش حمایت از مردم مظلوم بحرین در شهرستان بروجرد سخن مي‌گفت، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم بحرین حمایت می‌کند ولی هرگز در امور داخلي این کشور دخالت نمی‌کند چرا که نیازی به این کار نیست.
 
وی در ادامه افزود: در خصوص مقاومت بحرین باید دو موضوع مورد توجه قرار بگیرد؛ نخست آنکه باید ارزیابی شود که آیا این مقاومت موفق بوده است یا نه و دوم باید پرسید چرا جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم بحرین حمایت می‌کند؟
 
رئیس جمعیت حمایت از مردم مظلوم بحرین خاطرنشان کرد: امروز دولت مستبد و ظالم و ستمگر آل‌خلیفه رو به زوال بوده و دولت جنایتکار آل‌سعود که با نیروهای خود در بحرین حاضر است،  احساس شکست، خفت و ننگ می‌کند.  
 
آیت‌الله اختری با بيان اينكه نیروهای آل‌سعود در برابر مردم بی‌‌سلاح ایستاده‌اند و با آنان مقابله مي‌كنند، اضافه كرد: مردم انقلابي بحرين مردمی هستند که به صورت مسالمت‌آمیز حرکت خود را آغاز کرده‌ و هیچگونه حرکت و فعالیت خشنی در این زمینه نداشتند.  
 
نماینده مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت مردم بحرين نشان داد که نه تنها مردان، بلکه زنان و کودکان نیز در مقابل دشمنان مقاوم بوده و در مقابل شکنجه‌های روحی، جسمی و معنوی دشمنان ایستادگی کرده‌اند و این وعده خداوند است که پیروزی از آن این ملت خواهد بود.  
 
وی با بیان اینکه مردم بحرين قطعا سرافراز هستند، گفت: باید بگوییم حرکت مردم بحرین در این دو سال موفق بوده است و خداوند پيروزي این حرکت را به زودی همانگونه که وعده داده، محقق خواهد کرد.  
 
رئیس جمعیت حمایت از مردم مظلوم بحرین در ادامه به حمایت جمهوري اسلامي ایران از مردم بحرین اشاره کرد و گفت:‌من هرگز به یاوه‌‌گویی‌های برخی کشورهای مرتجع منطقه خلیج‌فارس که مدعی‌اند ایران در بحرین دخالت می‌کند گوش نخواهم کرد چرا که این دروغ بزرگی است و رسانه‌های مزدور بر آن دامن می‌زنند.  
 
آیت‌الله اختری گفت: بايد پرسيد اگر دخالت در امور داخلي كشورها خوب نیست چرا خودشان در مسائل ساير كشورها دخالت می‌‌کنند؟ چرا عربستان و آمریکا حق دارند در مسائل دروني كشورها دخالت کنند؟ چرا فرانسه حق دارد نیروهای خود را در کشور مالی پیاده کند؟ اگر دخالت خوب نیست باید جلوی این جنایتکاران گرفته شود.
 
وی با انتقاد از عملکرد سازمان ملل در رسيدگي به اوضاع بحرين و سركوب مبارزات مردمي آن خاطرنشان کرد: سازمان ملل بی‌خاصیت کجاست و چرا در قبال کشتار مردم بحرین حتی یک قطعنامه صادر نکرده است؟
 
نماینده مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: جمهوري اسلامي ايران بنا ندارد در امور داخلي کشور بحرین دخالت کند چرا که معتقد است مردم بحرین نیازی به حضور سایر کشورها ندارند؛ این کشور حرکت خود را به صورت مسالمت‌آمیز آغاز کرده است و خواستار حقوق اوليه خودشان هستند.  
 
آیت‌الله اختری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به روشنی فرمودند كه "اگر ایران در بحرین دخالت می‌کردند وضعیت بحرین اینگونه نبود" و این سخن دلیلی بر این موضوع است که جمهوری اسلامی ایران هرگز در بحرین دخالت نکرده و نخواهد کرد.  
 
وی اظهار داشت: با اين حال ما به طور آشکار از مردم مظلوم بحرین حمایت کردیم، اطلاعیه دادیم، سخنرانی کردیم و در تمام حوادث بحرین از آنها دفاع کردیم چرا که این وظیفه مسلمانان است.  
 
رئیس جمعیت حمایت از مردم مظلوم بحرین  افزود: در این راستا از سازمان ملل، جنبش غیرمتعهدها و کشورهای اسلامی خواستیم تا در قابل سركوب مبارزات انقلابي مردم بيگناه بحرين موضع‌گیری کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.