سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ابتلا به سرطان پوست در زنان با مصرف آسپرين

در زنان مسني که به طور منظم از آسپرين - نه ديگر داروهاي ضدالتهاب - استفاده مي کنند خطر احتمال ابتلا به خطرناکترين انواع سرطان پوست به کمتر از نصف کاهش پيدا مي کند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، ميزان ابتلا به اين بيماري در چند دهه اخير افزايش يافته است. جمعيت آمريکايي مبارزه با سرطان برآورد کرده است در سال 2013 مبتلا شدن حدود هفتاد و هفت هزار نفر ديگر به خطرناکترين نوع سرطان پوست تشخيص داده شود و بيش از نه هزار نفر بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست خواهند داد.

اين نتايج که در يک مجله مربوط به سرطان منتشر شد بر اساس گزارش هايي که به مدت دوازده سال جمع آوري شده بود به دست آمده است. در اين بررسي همچنين توضيح داده شده است که اعضاي جامعه آماري اين تحقيق چه مدت در معرض اشعه خورشيد بودند و آيا از ضدآفتاب استفاده مي کردند يا خير.

با اين حال جين تانگ از دانشکده استانفورد کاليفرنيا که سرپرستي اين تحقيقات را بر عهده داشت به رويترز گفت نتايج به دست آمده به اين معنا نيست که همه زنان براي جلوگيري از ابتلا به سرطان پوست بايد شروع به خوردن آسپرين کنند.

اين بررسي نشان دهنده وجود رابطه بين استفاده از آسپرين و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است ولي اين مسئله را اثبات نمي کند.

در اين بررسي حدود شصت هزار زن سفيد پوست 50 تا 79 ساله شرکت داشتند که در گزارشي ساليانه داروهايي را که مصرف مي کردند و ابتلا به هر گونه بيماري جديد را به مجريان اين کار تحقيقي اعلام مي کردند. ولي در زناني که داروهاي ضدالتهاب ديگري مانند ايبوبروفن را مصرف مي کردند خطر ابتلا به سرطان پوست کاهش نيافت.

آسپرين و ديگر انواع داروهاي ضدالتهاب انواعي پروتئين آزاد مي کنند که گفته مي شود در رشد تومورها نقش دارند به همين علت معلوم نيست چرا احتمالا فقط آسپرين موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست شده است./س

برچسب ها: آسپرین ، زنان ، سرطان ، پوست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.