سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال نو در تايلند + تصاویر

روز 13 آوريل (27 فروردین) در تایلند شور عجیبی حاکم است و مردم خود را برای سال نو آماده می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  فروشگاه های تایلند در این روز مملو از جمعیتی است که برای خرید سال نو آمده اند. خرید تلمبه های پلاستیکی آب هم رونق فراوانی دارد.


جشن آب یا سونکران و به عبارتی مهمترین جشن ملی تایلند نیز همزمان با آغاز سال نو آغاز می شود. سونکران یک واژه تائی به معنی تغییر و تحول است.یکی از آداب این ایام پاشیدن آب بر روی یکدیگر است.


مردم تایلند معتقدند آب مظهر پاکی و روشنائی است و بدبختي و نکبت را از جامعه دور مي کند و لذا در آغاز سال نو باید به یکدیگر آب بپاشند.


در جشن آب پاشی ،در تمام سطح کشور، مردم  اعم از پير و جوان؛کودک و بزرگسال با شلنگ ،تلمبه، سطل و تفنگ هاي آب پاش يکديگر را خيس مي کنندو گاهی نیزپودری که به صورت خمیری رقیق در آورده اند را به صورت یکدیگر می مالند و مناظر جالب و شاد را خلق مي کنند.


جالب اینجاست که تمام مردم تایلند حتی مسئولین رده اول نیز در این جشن شرکت می‌کنند. 


همچنین با آغاز سال نو اعضاي خانواده دور هم جمع مي شوند و نخست با ريختن آب معطر روي دست هاي والدين و پدربزرگ و مادربزرگ ها و تبادل هديه، نسبت به آنها اداي احترام مي کنند.


معمولا در روز 13 اوريل یا آغاز سال نو مردم غذا مي پزند و با خود به معابد محلي برده به مانک ها مي بخشند. آنها همچنین معابد خود را با پرچم و گل تزيين مي کنند و با پاشیدن آب بر روي مجسمه بودا به اصطلاح روشنائی بودا را به خود منتقل می کنند. 


برچسب ها: سال ، نو ، تایلند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.