سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس ستاد اقامه نماز:

تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است

رییس ستاد اقامه نماز در گردهمایی ترویج و توسعه فرهنگ نماز، قرآن و مساجد ایام تعطیلات نوروز را بهترین فرصت برای انجام فعالیت‌های فرهنگی دانست.

 
به گزارش  خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین " محسن قرائتی " رییس ستاد اقامه نماز در گردهمایی ترویج و توسعه فرهنگ نماز، قرآن و مساجد که صبح امروز 26 اسفند با حضور کارکنان و مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار همچنین قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: 13 روز تعطیلات نوروزی برای خانواده‌های ایرانی باید به فرصتی بی بدیل برای توجه به خود و اطرافیان باشد. در این زمان بسیاری از اموری که در طول سال به دلیل مشغله‌های زندگی نمی توان به آنها توجه کرد باید در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: رفع کدورت‌های فامیلی، تلاش برای سواد آموزی، جلوگیری از برخی گناهانی که در دید و بازدید‌های صورت می گیرد نظیر غیبت، تلاش برای کمک به خانواده‌هایی که مشکلاتی نظیر اشتغال و ازدواج جوانان شان دارند از طریق همیاری آشنایان از مهمترین امور فرهنگی هستند که در ایام تعطیلات می توان انجام داد.
رییس ستاد اقامه نماز ادامه داد: بازدید از خانواده‌هایی که به نسبت دیگران از وضعیت مالی پایین تری دارند، باید زودتر از دیگران انجام شود و نباید در دید و بازدیدها از وضعیت جوانان غافل شد.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به عملکرد سازمان میادین میوه و تره بار گفت: بررسی آمار نشان می‌دهد که روزانه بیش از 400 هزار شهروند مایحتاج خود را از طریق این میادین میوه و تره بار خریداری می کنند. کارگران، غرفه داران و پرسنل این سازمان برای برقراری ارتباط موثر و خدمت رسانی به این شهروندان نیازمند برنامه ریزی های دقیق فرهنگی و اجتماعی هستند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر حقوق متقابل خریدار و فروشنده تصریح کرد: مهمترین اصلی که در معامله و فروش باید به آن توجه کرد، رعایت حق الناس است. فروش هیچگاه نباید به خریدار تحمیل شود.
 
رییس نهضت سوادآموزی ادامه داد: توسعه نمازخانه‌های میادین، اجرای برنامه‌های آموزنده با محتوا مذهبی و اجتماعی از طریق رادیو آوا( رادیو داخلی میادین میوه و تره بار)، توجه به وضعیت رفاه کارگران میادین همچنین بهره گیری از نظرات کارشناسی روحانیون مهمترین مباحثی هستند که در زمینه ارتقا فعالیت‌های فرهنگی سازمان میادین میوه و تره بار پیشنهاد می شود./ل
برچسب ها: نوروز ، عید ، نماز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.