سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

ملی شدن نفت از بزرگترین رخدادهای کشور در قرن حاضر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از روز 29 اسفند که نفت ایران ملی شد، به عنوان یکی از بزرگترین رخدادهای کشور در قرن حاضر یاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


آیت الله مصطفی علما با گرامیداشت سالروز ملی شدن نفت ایران، افزود: انگلیسی ها در قراردادی ننگین می خواستند نفت ایران را برای یک قرن تصاحب کنند که رشادت ها و قیام آیت الله کاشانی در زمان دولت مرحوم مصدق، این توطئه را خنثی کرد.


وی همچنین برخی ادعاها مبنی بر لغو تحریم های ظالمانه علیه کشورمان از سوی 11 کشور غربی را نوعی بازی خواند و گفت: آنها با علم به اقتدار ایران اسلامی چنین تحریم هایی وضع نموده اند لذا در این برهه باید انسجام ملی و اتکای به مردم را برای مقابله با تحریم ها در نظر بگیریم و به برخی گفته ها دل نبندیم.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با نکوداشت نوروز باستانی و آرزوی بهترین احوال برای ملت ایران، افزود: تاکید امام راحل در آستانه نوروز همواره رسیدگی به فقرا و ضعفا از سوی دولت و ملت بوده است و بهترین کار آن است که با کمک خداپسندانه به این اقشار آسیب پذیر، سال نو را با شیرین کامی آغاز کنیم.


آیت الله علما، عزم همگانی و اراده راسخ از سوی مسوولین با اتکای به پشتوانه ملت را گره گشای شرایط اقتصادی کشور دانست و افزود: در این برهه باید به مردم روحیه و امیدواری دهیم زیرا آنها ولی نعمتان انقلاب هستند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه همچنین حادثه تلخ بمباران شیمیایی حلبچه در 25 اسفند سال 66 توسط ارتش بعثی را یادآور شد و افزود: بمب های شیمیایی که صدام بر سر مردم مظلوم حلبچه ریخت و پنج هزار نفر را به خاک و خون کشید، هدیه سردمداران و مدعیان امروز حقوق بشر به آن دیکتاتور آدمکش بود و در کمال تعجب امروز باز هم می بینیم که همان دولت ها بر طبل حقوق بشر می کوبند و آن را فریاد می زنند.

وی در ادامه سالروز ارتحال یادگار امام حاج سید احمد خمینی را گرامی داشت و از وی به عنوان یار صدیق امام و خادم واقعی انقلاب نام برد که پس از ارتحال امام راحل، همچنان حامی رهبر انقلاب بود و به عنوان چشمان تیزبین انقلاب در عرصه ها حضور داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان روز پرستار و بهورز و ولادت حضرت زینب کبری (س) را گرامی داشت و پرستاران را انسان هایی شریف و خادم عنوان کرد که ادامه دهنده راه پرستار نمونه عالم یعنی حضرت زینب (س) می باشند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، نفت ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.