سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص نیافتن بودجه های دولتی به انجمن کلیه

متاسفانه، از سوی دولت در بخش بیماران دیالیزی و پیوند کلیه هیچ گونه بودجه ای صورت نگرفته و همچنین از مسئولین انتظار می رود که با اجرایی شدن بحث هدفمندی یارانه ها در این زمینه حمایت کنند.

داریوش آرمان، معاونت ارتباطات و بین الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران در خصوص مشکلات بیماران دیالیزی گفت: متاسفانه از سوی دولت، چندان حمایت بودجه ای در بخش عمده بیماران دیالیزی و پیوند کلیه صورت نمی گیرد و در واقع از مسئولین انتظار می رود که همراه اجرایی شدن بحث هدفمندی یارانه ها، حمایت خود را نسبت به بیماران صلب العلاج جدی تر نشان دهند.

وی با اشاره به مشکلات بیماران دیالیزی و پیوند کلیه عنوان کرد: در حال حاضر مشکلات این بیماران از لحاظ دارویی و درمانی و همچنین هزینه های سنگین آن بوده که در واقع هر بیمار دیالیزی در ماه، 300 تا 400 هزار تومان هزینه درمانی را محول می شود.

آرمان، با بیان اینکه فرسودگی دستگاه ها در بخش دیالیز از مشکلات دیگر است اظهار داشت: بررسی، مشکلات ساختاری و بهسازی دستگاه ها در بیمارستان ها این معاونت ارتباطات و بین الملل از مسئولین در این زمینه خواستار شد که به رسیدگی در بحث یارانه داروها و همچنین بازسازی نوسازی دستگاهها و توسعه در این مراکز بپردازند./ع2

برچسب ها: کلیه ، دیالیز ، یارانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.