سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفرهاي نوروزي جاده اي با حداکثر ظرفيت نظارتي و کنترلي

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور با بيان اينکه 90 درصد سفرها با ناوگان جاده اي صورت مي گيرد ،گفت: 80 درصد اين سفرها در 3 هزار کيلومتر از راههاي اصلي انجام مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شهريار افندي زاده در مصاحبه با راديو اقتصاد گفت:‌ در طرح پيش فروش بليت نوروزي اتوبوس هاي بين شهري بيش از چهار و نيم ميليون بليت پيش فروش شده است که اميدواريم تا پنج و نيم ميليون بليت افزايش يابد.

وي افزود: دوربين هاي تصويري و سامانه برخط ترافيک نظارت آنلاين بر وضع تردد در محورهاي ارتباطي دارد و اطلاعات جاده اي به صورت لحظه اي در سامانه هاي اطلاع رساني جمع آوري و اعلام مي شود.

افندي زاده گفت: امسال افزايش کارآيي طرح هاي ارائه خدمات سفرهاي نوروزي و حداکثرسازي رضايت هموطنان در اولويت است و اميدواريم با همکاري همه ارگان هاي مسئول در تردد جاده اي امسال خسارت جاده اي به حداقل ممکن کاهش يابد و باز هم شاهد کاهش ميزان تصادفات باشيم.

وي افزود: 70 سامانه هواشناسي جاده اي در بيشتر مناطق کوهستاني و سخت گذر نصب شده است و اطلاعات به صورت کامل جمع آوري مي شود.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي گفت : بيشتر استان ها به سامانه هوشمند دوربين‌هاي ترددشمار و نظارت تصويري مركز مديريت راهها مجهز است و هموطنان مي توانند با سامانه گوياي 141 مي‌ توانند از آخرين وضع راه هاي کشور مطلع شوند.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور با اعلام اينکه طرح سفرهاي نوروزي از 24 اسفند آغاز شده است ، گفت : اين طرح تا 15 فروردين اجرا مي شود.

افندي زاده گفت : امسال ظرفيت هاي خوبي براي جابجايي مسافر تا 50 ميليون نفر سفر ظرفيت سازي شده است و اتوبوس هاي (VIP) ناوگان اتوبوسراني بين شهري افزايش مي يابد و  نوروز امسال 7 هزار دستگاه از ان در خدمت هموطنان خواهد بود.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده افزود : سامانه هاي  اطلاع رساني گويا 141 و سامانه پيامك 1000141 و همچنين سايت اينترنتي www.141.ir از  اين تمهيدات است.

وي گفته است : 11 هزار راهدار در قالب هزار و 600 گروه فعال خواهند بود و 640 راهدارخانه هم به سالن هاي خدمات رساني ويژه مسافران نوروزي مجهز شده است.

افندي زاده افزود : حدود ده هزار گشت راهداري هم داريم و کنترل محسوس و نامحسوس ادامه دارد و علاوه بر ثبت سرعت لحظه اي در فاصله ميان دو دوربين ، سرعت متوسط براورد و با متخلفان برخورد مي شود.

افندي زاده افزود : هموطنان قبل از سفر از طريق سامانه گوياي 141، از آخرين اطلاعات وضع راه هاي کشور مطلع شوند./عب
برچسب ها: سفر ، نظارت ، کنترل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.