سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

شب عید ،ماهی بخورید

مصرف ماهی در به تاخیر انداختن سرطان و جلوگیری از پیری موثر است و از این حیث می توان گفت که خاصیت ضد پیری دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک
 

مصرف ماهی و فرآورده‌های دریایی از ابتلا به سرطان‌ جلوگیری کرده و خاصیت ضد پیری دارد.

ضرورت مصرف ماهی و سایر فرآورده های دریایی تاکید کرد و اظهار داشت: مهمترین و شاخص‌ترین مزایای استفاده از این فرآورده‌ها وجود اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 در این مواد است.

مصرف اسیدهای چرب امگا 3 را برای رشد سلولهای عصبی، جلوگیری از لخته شدن خون، کمک به انعطاف پذیری شریان‌های حیاتی و جلوگیری از انسداد عروق و سکته‌های قلبی مهم ارزیابی کرد.

ماهی و انواع فرآورده‌های دریایی شامل مقادیر زیادی کلسیم، فسفر و ویتامین «ب» هستند و از این جهت برای رشد دندان‌ها و استخوان‌ها مفید می‌باشند.

ماهی همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی آهن است و از این حیث می تواند نقش موثری در جلوگیری از کم خونی داشته باشد.

انواع ماهی‌ها همچنین دارای مقادیری از «روی» هستند که در بهبود رشد قد نقش اثرگذار دارند.

ماهی همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی «ید» است که در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تیروئیدی و بهبود عملکرد سلول‌های عصبی نقش مهمی دارد.

ماهی همچنین حاوی مواد ایمنی زا و حفاظت کننده ریه است و از این حیث برای جلوگیری از اثرات مخرب سیگار موثر بوده و مصرف آن در افراد سیگاری بیشتر توصیه می‌شود.

ماهی همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی ملانیوم و کوآنزیم‌های مهمی می‌باشد که از تشکیل رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و می تواند نقش موثری در کاهش ابتلا به سرطان داشته باشد.

مصرف ماهی در به تاخیر انداختن سرطان و جلوگیری از پیری نیز موثر است و از این حیث می توان گفت که خاصیت ضد پیری دارد.مصرف ماهی برای کودکان، زنان باردار، زنان شیرده و کهنسالان توصیه می شود.

مصرف دو بار در هفته ماهی و سایر فرآورده های دریایی را ضروری است به نظر می‌رسد مصرف ماهی به علت بوی خاص آن مورد پسند خانواده‌ها نباشد اما معطر کردن آن با سبزیجات و مصرف زیاد آن می‌تواند نقش موثری در تغییر ذائقه افراد داشته باشد.

بهترین شیوه پخت ماهی کباب کردن، بخارپز کردن است و از در فر قرار دادن و سرخ کردن ماهی تا حد امکان خودداری کنید.

هر چند ماهی‌های دریایی حاوی مواد مغذی بیشتری هستند، اما در صورت نبود ماهی‌های دریایی، ماهی‌های پرورشی می‌توانند جایگزین خوبی برای آنها باشند./س

برچسب ها: عید نوروز ، ماهی ، شب عید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.