سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل تأکید کرد

برخورد جدی با تکدی‌گری در ایام نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از همه دستگاه‌ها انتظار داریم با معضل تکدی‌گری حداقل در ایام تعطیلات نوروزی مقابله کنند.



 
یحیی نقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران گروه استانهادر اردبیل به سیاست سازمان میراث فرهنگی در همه فصلی و همه مکانی کردن سفر اشاره کرد و اظهار داشت: تحقق این سیاست‌گذاری و رویکرد می‌طلبد که ما با وسعت دید بیشتر توانمندی‌ها را بسنجیم و در بارور کردن آن طوری برنامه‌ریزی کنیم تا اهالی سفر و گردشگران خارجی بتوانند به سهولت از مزایای سفر تفریحی، گردشگری و توریستی خود استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از همکاری آب منطقه‌ای، جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر اورژانس‌، هلال احمر، ادارات برق و همچنین جامعه جذب توریسم در استان اردبیل قدردانی کرد و گفت: راه‌اندازی تورهای مختلف در این ایام سبب شد تا سفر و گردشگری با مزایایی که برشمردیم به شکل گسترده انجام شود.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی به تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای استان اردبیل با محوریت سفرهای نوروزی اشاره کرد و افزود: ما کمیته‌های هماهنگی، فرهنگی و تبلیغات اسکان و پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، امور شهری، خدمات عمومی، حمل و نقل، امنیتی و انتظامی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، نظارت، رسیدگی به شکایات و کمیته آمار را فعال کردیم.

نقی‌زاده محوریت حضور گردشگر را در سرعین، اردبیل، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، نیر و برخی از مناطق پر جاذبه استان اردبیل را یادآور شد و افزود: تلاش کردیم با هماهنگی بیش از 30 دستگاه خدمات‌رسان برنامه‌ها به‌گونه‌ای تدارک دیده شود تا رضایت مسافران نوروزی در سال 92 فراهم آید.

این مسئول یادآور شد: با هدف زیباسازی چهره شهری و مناسب‌سازی فضا، از همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری و حمل و نقل پایانه‌ها انتظار داریم با معضل تکدی‌گری حداقل در ایام تعطیلات نوروزی مقابله کرده و اجازه چنین حرکتی را ندهند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آمادگی خود را برای توسعه همه جانبه فضای شهری برای استقبال از مسافران و میهمانان اعلام کرده‌‌اند، افزود: طرح‌های گردشگری قطعاً زمینه رضایت‌مندی مسافران را فراهم می‌کند به طوری که ما در تلاش هستیم با بهره‌گیری از توان دستگاه‌های خدمات‌رسان نوروز پرخاطره‌ای را برای هموطنان‌مان ایجاد کنیم.

نقی‌زاده در پایان اظهار داشت: شهرهای اردبیل، سرعین و مشگین‌‌شهر به دلیل ظرفیت بی‌نظیر در حوزه ورود گردشگر به تمامی امکانات لازم در این زمینه مجهز شده‌اند تا در ایام سفرهای نوروزی که 70 درصد از مسافران به این سه شهر وارد می‌شوند با مشکل خاص روبرو نباشیم.

برچسب ها: مدیرکل ، میراث ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.