سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین دلیل بالا بودن مراجعین به مراکز درمانی؛

بی توجهی زائرین به رعایت نکات بهداشتی

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: بالا بودن آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در مدینه به علت بی توجهی زائرین به رعایت نکات بهداشتی است.

 ولید دنده بر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  بهداشت، تاثیر بسزایی در کاهش بیماری های سیستم تنفسی فوقانی دارد و بیشترین مراجعات به دردهای عضلاتی، اسکلتی، گلو درد و سرما خوردگی بر می گردد.

وی گفت: اگر در طول سفر مسائل بهداشتی مانند شستن دستها و ماسک زدن رعایت شود قطعا مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در سرزمین وحی کاهش خواهد یافت.

 دنده بر در ادامه  دلیل دیگر مراجعه زائرین به مراکز درمانی هلال احمر  در سرزمین وحی را احساس آرامش خاطر بیان کرد و افزود:

زائرین، دوست دارند از معاینات همکاران پزشک ما بهره مند شوند تا به امنیت خاطر و آرامش برسند.

وی در ادامه به توجه نداشتن زائرین بخصوص سالمندان نسبت به معاینات قبل از تشرف را دلیل دیگر مراجع به مراکز درمانی دانست و گفت: این زائرین قبل از سفر به پزشک خود مراجعه و بعد از کنترل نهایی و گرفتن داروهای مورد نیاز اعزام شوند.

وی در آخر پنجمین دلیل را همراه نیاوردن داروها اعلام کرد و گفت: بعضی زائرین در یک نگرانی به سر می برند و شاید مدیران راهنما هم توصیه کنند که دارو در مدینه و مکه هست و نیازی به آوردن دارو نیست در این صورت زائرین دچار اضطراب شده و داروها را از وسایل سفر خود حذف می کنند./ز

برچسب ها: مراجعین ، مراکز ، مدینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.