سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی ار حوزه های آزمون مهندسان و کاردان‌های ساختمان در مشهد

آزمون‌ ورود به حرفه متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی فنی ساختمان و و آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد مهندس ابوالفضل صومعه لو معاون امور مسكن در وزارت راه و شهرسازي در بازدید از حوزه های برگزاری این آزمون در مشهد گفت: در آزمون اسفندماه امسال که دومین مرحله از آزمون مذکور در سال جاری است حدود 90 هزار نفر در سراسر کشور شرکت کردند. این آزمونها در راستای اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برق، نقشه‌برداری و ترافیک برگزار می‌شود.

صومعه لو خاطرنشان کرد: همچنین آزمون ورود به حرفه‌ کاردانهای فنی ساختمان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار کاردانی در رشته‌های معماری، شهرسازی، عمران، نقشه‌برداری، تأسیسات مکانیکی و تأسیسات برقی و آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی نیز طی امروز و دیروز در سراسر کشور برگزار شد.

وی درباره رشته های شرکت کنندگان در آزمون گفت: 52 درصد از شرکت کنندگان در آزمونهای امروز در رشته عمران، 20 درصد در رشته های تاسیسات مکانیکی و برق و 16 درصد در رشته معماری و 3 درصد نیز در سایر رشته ها اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی ، کاردان های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی آزمون می دهند.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی در این آزمون6 هزار و 578 نفر مهندس، 677 نفر كاردان و 352 نفر معمار تجربي متقاضی شرکت کرده اند.

شایان ذکر است در این بازدید مهندس واحدی معاون امور عمرانی استانداری و مهندس قلندر مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، معاون امور مسكن در وزارت راه و شهرسازي را همراهی می کردند./س


برچسب ها: بازدید ، معاون ، وزیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.