وی افزود: اوج گرفتن تشیع در دوره صفویه و بروز انقلاب اسلامی را میتوان از دیگر نقاط عطف مهم تاریخ تشیع میتوان برمیشمرد.
این کارشناس مذهبی درباره مهدویت و انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در حوزه مهدویت دو کار سلبی و ایجابی انجام داد که مقابله با فرقهها و مکاتب انحرافی از جمله کارهای سلبی آن است.
وی با بیان اینکه در زمان حکومت پهلوی تمام رئوس حکومت در اختیار بهاییان بود، ادامه داد: هویدا به عنوان فردی بهایی 13 سال نخست وزیر کشور ایران بود و تمام وزارتخانههای کلیدی را به دست بهاییان سپرده بود، اما انقلاب اسلامی این فرقه انحرافی در حوزه مهدویت را از اوج به زیر آورد.
نیلیپور تاکید کرد: سه عرصه تبلیغ و ترویج، آموزش و تربیت و اطاعتپذیری در مباحث مهدویت وجود دارد که در واقع سه گام مهم به سمت آمادگی برای حکومت امام زمان (عج) است.
وی با بیان اینکه فعالیتهای تبلیغی ما هنوز در بعد عاطفی است، اضافه کرد: این رویکردی اشتباه است، چرا که منحصر شدن به اینگونه فعالیتها سبب سوار شدن برخی افراد بر موج احساسات و توقف از حرکت در مسیر مهدویت میشود.
این کارشناس مذهبی با اشاره به لزوم تبدیل موج عواطف و احساسات به معارف مهدوی گفت: باید با برنامهریزی فرهنگی در بالا بردن شناخت امام زمان (عج) بکوشیم و تنور عواطف را به قدری داغ نکنیم که بعدها سبب سوء استفاده برخی افراد شود.
وی با بیان اینکه تربیت حلقه مفقوده در حوزه مهدویت است، گفت : میتوان به صراحت گفت که در بحث تبلیغی جامعه ما اشباع شده است و در آموزش در نیمه راه هستیم، اما در تربیت افراد و جامعه مهدوی در ابتدای راه قرار داریم.
نیلیپور اضافه کرد: در جامعه غیر مهدوی انسانها تنها به کارهای ظاهری مانند خواندن دعای ندبه اکتفا میکنند و بعد در جامعه و سیاست هر کاری که خواستند، انجام دهند.
وی تصریح کرد: ایرانیان افرادی هستند که پرچم دفاع از دین و یاری امام زمان (عج) را به دست میگیرند و این مهم در حال اتفاق افتادن است./ج1