سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آخرین جلسه هیئت اجرایی همه بودند بجز کفاشیان و علی آبادی

افشار زاده: به دنبال متقاعد کردن رؤسای برکنار شده فدراسیون ها هستیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: کمیته ملی المپیک تلاش می کند تا با متقاعد کردن رؤسای برکنار شده به IOC اعلام کند آنها بر اساس منشور المیک و قوانین داخلی برکنار شده‌اند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در جلسه ای که حمید سجادی از وزارت ورزش در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در آخرین روزهای اسفند انجام شد کفاشیان و علی آبادی حضور نداشتند و در پایان جلسه نیز سجادی پاسخگوی سوالات خبرنگاران نبود.
 
شایان ذکر است، که افشارزاده، پولادگر، خسروی وفا، میر سلیم، شاهرخ شهنازی، مرادی و اعضای اجرایی در این جلسه حضور داشتند.
 
**افشار زاده: اساسنامه به زودی ارسال می شود
 
بهرام افشار زاده در جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز مصوب شد تا با مکاتبه‌ای که با IOC داریم تعدادی از فدراسیون‌هایی که المپیکی هستند اما عضو مجمع نیستند را اضافه کنیم. بنابراین احتمالا اعضای مجمع به حدود 74 عضو می رسد.
 
دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: کمیته ملی المپیک تلاش می کند تا با متقاعد کردن رؤسای برکنار شده به IOC اعلام کند که آنها براساس منشور المپیک و قوانین داخلی برکنار شده اند.
افشارزاده تصریح کرد: با توجه به تصمیمات 14 اسفند در جلسه هم اندیشی مصوب شد که 7 نفر از رؤسای فدراسیون ها، اشکلات اساسنامه ارسالی به IOC برسی کنند.
 
وی  ادامه داد: امروز شنبه 26 اسفند از ساعت 6 صبح تا 9 صبح جلسه دیگر برگزار شد که 15 مورد داده شد از این رو مقرر شد یک قسمت از اساسنامه که به کمیته بین المللی المپیک پیشنهاد داده بودیم تغییر داده شود.
 
افشار زاده اضافه کرد: یک سری از فدراسیون ها در المپیک شرکت داشتند ولی عضو مجمع نبودند با فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک مکاتباتی داشتیم که چنانچه مورد توجه قرار گرفت اعضا به طور کامل معرفی می شوند.

وی ادامه داد: 6 ورزشکار بعلاوه  رؤسای فدراسیون ها 31 نفراعضای  مجمع بودند. در مرحله دوم نیز 30 عضو دیگر به این مجمع اضافه شدند با انجمنها  تعداد مجمع به 74 نفر می رسد.

دبیر کمیته ملی المپیک ادامه داد: در طول روزهای تعطیل عید نوروز این مسایل را پیگیری می کنیم و در لوازن سوئیس از تز خود دفاع می کنیم.

افشارزاده تصریح کرد: اگر حقایق بررسی شود و تفاهم بین مسئولان باشد هیچ گونه مشکل خاصی وجود نخواهد داشت و حمید سجادی نیز از وزارت ورزش در این جلسه حضور داشت و فردا یکشنبه 27 اسفند نیز جلسه  می گذاریم  به زودی این مکاتبات انجام تا اساسنامه اصلاح شده به کمیته بین المللی المپیک ارسال شود.

وی در مورد بازگشت رؤسای فدراسیون ها خاطرنشان کرد: مجدداً با رؤسای فدراسیون ها جلسه خواهیم داشت با بررسی نظراتشان نامه ای به کمیته بین المللی المپیک می دهیم که مشکلات با وزارت ورزش حل شده است و نامه موافقت آنها را به IOC می فرستیم که این تغییرات با نظر مثبت خودشان و طبق منشور المپیک و قوانین داخل کشورمان انجام شده است. باید منتظر شویم جواب IOC پس از ارسال اساسنامه برایمان بیاید پس از آن مجمع را برگزار می کنیم./زر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.