سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک سوم زنان در طول زندگی دچار افسردگی بالینی می شوند

افسردگی یا به عبارتی سرماخوردگی روانی، از جمله شایعترین اختلالهای روانی در سطح دنیاست که باید علل پدایش و روشهای پیشگیری و درمان آنرا شناخت.

ساناز خسروپور، روانشناس و مشاور ازدواج و خانواده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افسردگی دامنه وسیعی از حالتهای عاطفی و ذهنی از غمگینی و ضعف نفس گرفته تا ناتوانی احساس و رفتار خودکشی گرایانه را در بر می‌گیرد و ممکن است در واکنش نسبت به وقایع بیرونی اتفاق بیفتد که حالت اول را افسردگی واکنشی و حالت دوم را افسردگی بالینی می گویند.

وی افزود: یک سوم زنان به دلايل مختلف در طول زندگی خود ممکن است دچار افسردگی بالینی شوند، در صورتی که این میزان در میان مردان یک نهم است.

خسروپور اذعان داشت: افسردگی عمدتاً در میان زنان 18 تا 24 سال بیشتر شیوع دارد و معمولا در اواخر دهه بیست زندگی آغاز می شود.

افسردگی شایعترین مشکل روانی زنان مسن است اکثر مواقع افسردگی یک زن سن بالا زمانی تشخیص داده می شود که او به دلیل دیگری به پزشک معالج مراجعه می ‌ کند.

وی در رابطه با روشهای درمانی افسردگی زنان افزود: معمولا افسردگی با ترکیبی از روان درمانی و دارودرمانی درمان می شود.

از روشهای درمانی می‌توان به روشهای درمانی کوتاه مدت، مشاوره خانوادگی، درمان دارویی و داروهای ضد افسردگی، مشاوره زناشویی اشاره کرد.

وی در پایان توصیه کرد: هر زمانی که احساس کردید که علائم و نشانه های افسردگی در وجودتان هویدا شد هر چه سریعتر جهت درمان نزد یک روانشناس بالینی بروید تا سریعتر بهبود یابید./ح
برچسب ها: افسردگی ، استرس ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.