سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

تاکید امام جمعه بجنورد برحفظ حرمت و منزلت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروز

امام جمعه بجنورد برحفظ حرمت و منزلت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزتاکید کرد.

  

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در آخرین نماز جمعه سال 1391،با اشاره به اینکه ایام نوروز مصادف است با ایام فاطمیه از مردم خواست تا با شرکت درمجالس عذاحرمت این ایام راحفظ کنند.

وی همچنین با اشاره به سالروز تولد حضرت زینب (س) ایشان را بهترین الگو برای زنان مسلمان برشمرد و گفت: زنان جامعه ما باید از آن حضرت الگو بگیرند.

خطیب جمعه بجنورد با اشاره به سالروزارتحال فرزند امام خمینی (ره) افزود:فرزند حضرت امام (ره) حجت الاسلام سیداحمد خمینی از افرادی بود که پس از ارتحال امام، زعامت مقام معظم رهبری را پذیرفته و محکم در این راه ایستاد.

وی بر ضرورت بازگشت به زندگی اصیل دینی و آیین های ارزشمند ملی تاکید کرد و گفت: روزسیزده بدرو چهارشنبه سوری که همراه با سوختن و ترقه انداختن است از رسوم بدی است که در بین مردم ما به غلط جا افتاده و باید از آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی تصریح کرد: این در حالی است که روز 12 فروردین، به عنوان روز جمهوری اسلامی عید ملت ما است که باید جشن گرفته شود اما این روز به فراموشی سپرده شده است.

یعقوبی با انتقاد از آیین هایی چون گره زدن سبزه در 13 فروردین، آنرا خرافه ای خواند که هیچ گرهی از زندگی نمی گشاید و افزود: متاسفانه مردم در روز 13 بدر به طبیعت ضرر زده و به این سبزه و گیاهان و درختان به عنوان نعمات خدادادی ظلم روا می دارند./س

برچسب ها: حفظ ، حرمت ، ایام فاطمیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.