سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

21 تکواندو کار راهی دور آخر اردوها شدند؛

رکورد شکنی راند و باخت کاپیتان کرمی

پیکارهای انتخابی تیم ملی تکواندو جمعه 25 اسفند در خانه تکواندو تهران برگزار شد و طی آن 21 تکواندوکار به مرحله آخر اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران: مرحله دوم رقابت های انتخابی تیم ملی تکواندو با شرکت 28 بازیکن بر روی یک شیاپ چانگ خانه تکواندو تهران برگزار شد.
در این مسابقات به جز احمد محمدی و کورش رجلی مصدوم همه نفرات اردونشین موظف به شرکت در مسابقات بودند. پیکارهای انتخابی تیم ملی با هوگوهای الکترونیکی "دی دو" و با  قضاوت یازده داور برگزار شد.

در این مرحله مسابقات به صورت دوره ای و دو حذفی و با انجام 28 بازی انجام گرفت. که در پایان علی شاکری، ابراهیم مردانی و میثم باقری در وزن اول ، هادی مستعان، یاسین اکبر نتاج و سید احسان نقیب زاده در وزن دوم، محمد خمسه و مجید رجبی در وزن سوم، عباس شیخی و بهنام اسبقی در وزن چهارم، علیرضا نصر آزادانی، مسعود حجی زواره و بهنام بیات در وزن پنجم، محمد امامی، امید عمیدی و پوریا عرفانیان در وزن ششم، مهدی خدابخشی و یوسف کرمی در وزن هفتم و در وزن هشتم سجاد مردانی، مرتضی شیری و پیام قبادی  به مرحله چهارم اردوی تیم ملی راه یافتند.
بدین ترتیب محمد کاظمی در وزن اول، سجاد مصطفوی در وزن دوم، سعید امیری در وزن سوم، صادق موسوی در وزن چهارم، مهران عسکری و سید محمد رفیعی در وزن پنجم و بهزاد ایلخانی در وزن ششم از جمع اردونشینان کنار رفتند.

در دور اول مسابقات انتخابی به ترتیب اوزان هشت گانه،ابراهیم مردانی 2 بر یک مغلوب علی شاکری شد،میثم باقری هفت بر 6 محمد کاظمی را برد، یاسین اکبر نتاج 6 بر چهار سجاد مصطفوی را مغلوب کرد، هادی مستعان سه بر یک سید احسان نقیب زاده را شکست داد، مجید رجبی هشت بر یک سعید امیری از پیش رو برداشت،بهنام اسبقی سه بر دو صادق موسوی را شکست داد،مهران عسکری یازده بر 9 سید محمد رفیعی مغلوب کرد، مسعود حجی زواره 6 بر 4 بهنام بیات را برد،امید عمیدی 9 بر یک بهزاد ایلخانی را شکست داد، پوریا عرفانیان چهار بر 2 مغلوب محمد امامی شد  و در آخرین دیدار این مرحله مرتضی شیری 6 بر یک از سد پیام قبادی گذشت.

در مرحله دوم این مسابقات ،ابراهیم مردانی 6 بر سه محمد کاظمی را برد، میثم باقری سه بر یک از علی شاکری باخت ،سید احسان نقیب زاده  هفت بر چهار مغلوب سجاد مصطفوی شد ، یاسین اکبر نتاج 14 بر 11 هادی مستعان را شکست داد،محمد خمسه پنج بر دو از سد مجید رجبی گذشت ،عباس شیخی 2 بر یک صادق موسوی را برد، بازی علیرضا نصر آزادانی و مسعود حجی زواره در پایان پنج راند با تساوی پنج به پنج خاتمه یافت، بهنام بیات چهار بر دو مهران عسکری را برد ، بهزاد ایلخانی سه بر دو مغلوب پوریا عرفانیان شد، محمد امامی پنج بر چهار از امید عمیدی شکست خورد، یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی 6 بر چهار مغلوب مهدی خدابخشی شد، پیام قبادی 9 بر 6 از سد سجاد مردانی گذشت.

در دور سوم ابراهیم مردانی سه بر یک میثم باقری را برد، عباس شیخی و میثم باقری به تساوی سه به سه رسیدند، مسعود حجی زواره 12 بر 10 مهران عسکری را برد، علیرضا نصرآزادانی 15 بر 6 مغلوب بهنام بیات شد و در بازی آخر سجاد مردانی در حالی که تا ثانیه های پایانی 15 بر 9 از مرتضی شیری شکست خورده بود به دلیل مصدومیت از ادامه مسابقه انصراف داد.
 
-در پایان رقابت های انتخابی تیم ملی کمیته فنی نام کورش رجلی و احمد محمدی که به دلیل مصدومیت در این پیکارها حضور نداشتند را خط زد.
--در تک بازی وزن هفتم یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی تکواندو که علاقمندان بسیاری را به سالن مسابقات کشانده بود در حالی 6 بر چهار مغلوب مهدی خدابخشی پدیده لیگ برتر شد که اکثر حاضرین در سالن به تشویق کرمی پرداختند تا شائبه های مسابقه انتخابی اول و باخت کرمی تکرار نشود. در این بازی اختلال در سیستم های الکترونیکی وقفه ای را در مسابقه نیز ایجاد کرد.
-در پیکارهای انتخابی غلامحسن ذوالقدری دبیر فدراسیون، اصغر رحیمی ناظر کمیته ملی المپیک، فرزاد عبدالهی و حسین تاجیک اعضای سابق تیم ملی، فریبرز عسکری و بیژن مقانلو سرمربیان سابق تیم ملی، مهدی بی باک مربی سابق تیم ملی و اعضای تیم ملی بانوان در سالن مسابقات حاضر بودند. سید محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو نیز در این رقابت ها حضور نداشت.
-هادی ساعی مدیر فنی تیم های ملی، مرتضی سلطانی سرمربی تیم ملی در مسابقات جهانی، سید نعمت خلیفه سرمربی تیم ملی برای کشورهای اسلامی، مرتضی سلطانی و هادی افشار مربیان تیم ملی در کمیته فنی مسابقات بودند.
- دور اول انتخابی ها بدون شمارش راند و دور دوم بازی ها به صورت پنج رانده برگزار شد که طی آن برخی رقابت ها به راند هشتم نیز کشیده شد به طوریکه در پیکارهای تکواندو بی سابقه بود.
-سعید امیری در وزن سوم پس از انجام مسابقه اول مقابل مجید رجبی و شکست هشت بر یک به دلیل مصدومیت از ادامه مسابقات انصراف داد. همچنین سید محمد رفیعی در وزن پنجم پس از باخت 11 بر 9 از مهران عسکری به دلیل آسیب دیدگی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت ها اعلام کرد.
-در بازی مهران عسکری و مسعود حجی زواره در وزن هفتم اعتراضات مسعود حجی زواره به داوران به حدی بود که وی به خواستار انصراف از بازی بود.
گفتنی است، دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو  برای حضور ملی پوشان در بازی های همبستگی اسلامی و مسابقات قهرمانی جهانی از6  فروردین 92 در مرکز جهانی تکواندو استارت می خورد./آق


برچسب ها: تکواندو ، انتخابی ، اردو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.