سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طراحي بانک اطلاعات حوادث و بلاياي طبيعي توسط کميته امداد

مدير کل دفتر بحران کميته امداد امام خميني(ره) از تهيه بانک اطلاعات حوادث و بلاياي طبيعي براي شناسايي منطق آسيب پذير خبر داد.

حميد احمدي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  با اعلام اين خبر افزرود: به دليل شرايط خاص افراد تحت پوشش و سکونت در مناطقي که از بعد اجتماعي و بافت مسکن آسيب هايي وجود دارد گزارش سي ساله اي از تمام مناطق کشور به نام بانک اطلاعات حوادث و بلاياي طبيعي تهيه شده است.
وي تصريح کرد: اين گزارش سي ساله آمار کليه حوادثي را که در طي سي ساله گذشته در تمام نواحي کشور روي داده و به ثبت رسيده است از طيق سامانه هاي ويژه طراحي شده نشان مي دهد.
وي در ادامه بيان داشت: بانک اطلاعات حوادث و بلاياي طبيعي کمک مي کند تا نقاط در معرض آسيب (زلزله،سيل) را شناسايي و براي مديريت بحران آن منطقه برنامه ريزي جامع و به هنگام صورت گيرد.
وي در ادامه با اشاره به طراحي جغرافيايي بحران(بانک اطلاعات حوادث و بلاياي طبيعي) اظهار داشت: در کنار بانک اطلاعات حوادث و بلاياي طبيعي جغرافيايي منطق محروم با استفاده از نقشه فقر کشور که براساس توسعه نيافتگي منطق کشور است طراحي شده است.
وي در خصوص هدف طراحي جغرافياي مناطق محروم اذعان داشت: تطبيق بانک اطلاعات حوادث و بلاياي طبيعي در کنار بانک جغرافيايي مناطق محروم در اولويت بندي خدمت رساني به مدد جويان بسيار کمک مي کند.
احمدي در پايان خاطر نشان کرد: منطق محروم در معرض بحران در اولويت ارائه خدمات در زمينه مديريت بحران قرار دارند./ز
برچسب ها: حوادث ، بلایا ، اطلاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.