سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک منتقد سینما:

سال 91، سال مرگ سینمای ایران بود/ بازگشایی خانه سینما در سال 92 غیرقابل پیش بینی است

بازگشایی خانه سینما در سال 92 با وجود انتخابات ریاست جمهوری غیرقابل پیش بینی است.

محمدرضا لطفي لطفی منتقد سینما در خصوص بازگشایی خانه سینما و وضعیت سینما در سال 91 به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: سال 91 برای سینمای ایران سال بسیار بدی بود و به نوعی می توان گفت: سال 91 سال مرگ سینما بود.

وی افزود: سینما در سال 91 ریزش مخاطب چشم گیری را تجربه کرد و این ریزش نشات گرفته از دعواهای درونی و برونی صنفی، حمایت نکردن مسئولان و کاهش تولید در این عرصه بود.

وی اظهار داشت: نگه نداشتن حرمت هنرمندان و پیشکسوتان از دیگر موضوعاتی بود که به این ماجرا دامن زد و این موضوع در تاریخ سینمای ایران ثبت شد.

این منتقد عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل این بحران اتفاقات خانه سینما مربوط به ورود سیاست به بخش فرهنگی کشور دعواهای صنفی/حزبی و اجتماعی بود که مشکلات بسیاری را روانه حوزه سینما و هنرمندان اگر بازگشایی خانه سینما تا پایان سال 91 اتفاق بیفتد می توان امید به راه اندازی مجدد آن داشت در غیر این صورت درگیر ماجراهای انتخاباتی خواهد شد و تا سرکارآمدن دولت جدید نمی توان امیدی به بازگشایی آن داشت.

لطفي تصریح کرد: اتفاقات رخ داده در حوزه سینما و خانه سینما باعث پایین آمدن شان سینمای شد و تمام این ها به دلیل چند صنفی بودن آن بود خانه سینما باید یک صنف داشته باشد تا بتواند به دوستی به امور رسیدگی کند.

وی افزود: نبود خانه سینما باعث پدید آمدن مشکلات متعددی است چون سینماگر نمی داند مشکلات و حرف های خود را باید در چه محیطی حل کند و با ایده، فیلمنامه و تولیدات خود را به چه مکانی باید ارائه دهد.

لطفی خاطر نشان کرد: امیدوارم سینما بار دیگر روی پایی خود بایستد و باعث افتخار هنرمندان و مردم کشورمان باشد./ي2
برچسب ها: لطفی ، سینما ، منتقد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.