سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خراسان رضوي آماده پذيرايي از انبوه زائران و مسافران نوروزي است

استاندار خراسان رضوي بر فعالیت شبانه روزی ستاد تسهیلات زائران و حضور مستمر و موثر مديران دستگاه هاي خدمت رسان و نمايندگان ثابت و تام الاختيار آنان درراستای تحقق برنامه ریزی های انجام شده تاكيد كرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،محمد حسين فروزان مهر در جلسه شوراي هماهنگي ستاد دائمي تسهيلات زائران با اشاره به حضور و تردد انبوه زائران و مسافران در مشهد مقدس همزمان با ايام نوروز اظهار داشت: تلاش و عملکرد تمامی دست اندر کاران در معاونت های مختلف ستاد باید تضمین کننده آسایش ورفاه زائران عزیز و استفاده حداکثری آنان از بهره های معنوی حضور در مشهد مقدس باشد.

وي با اشاره به ضرورت نظارت و بازرسي مستمر روند فعاليت هاي ستاد واعلام اينكه مستقيما عملكرد بخش هاي مختلف را مورد نظارت وارزيابي قرار خواهد داد افزود: جهت گیری تمامي دستگاه هاي خدمت رسان در كسوت ميزباني بايد پذیرایی هر چه مطلوب تر از زائران و مسافران نوروزي باشد و به ارتقاي رضايتمندي آنان منتهي شود.

استاندار خراسان رضوي در همین راستا از پليس راهور استان خواست با استقرار نيروي كافي در سطح جاده ها، به ويژه نقاط حادثه خيز ،امكان بروز حوادث جاده اي را به حداقل رسانده و فرماندهي انتظامي نيز در زمينه تامين آرامش و امنيت زائران و مسافران، بيش از گذشته تلاش نماید.

فروزان مهر با بيان اينكه ساماندهی اسكان مسافران نوروزي با توجه به شرایط جوی، حائز اهمیت است گفت: باید براي تسهيل در تردد درون و برون شهري، ضمن اعمال تدابير ترافيكي مناسب، استفاده از تمامي سرويس هاي ويژه و وسايل نقليه عمومي، به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

وي همچنین با اشاره به اهميت موضوع سلامت و بهداشت زائران،فعالیت بيمارستان ها ، كلينيك هاي عمومي و تخصصي و دارو خانه ها با تعيين كشيك هاي ويژه، بصورت شبانه ورزي را خواستار شد.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به تامين و ذخيره سازي كالاهاي اساسي مورد نياز در استان تاكيد كرد: ارزاق عمومي و مايحتاج زائران و مجاوران براساس برنامه های ستاد تنظیم بازار از طريق شبكه هاي توزيع بدون هيچ محدويتي در اختيار آنان قرار گيرد.

وي با اشاره به شرايط جوي اخير در استان گفت: تمامي دستگاه هاي خدمت رسان و بحران مدار بايد با برنامه ريزي و طراحي مناسب براي مقابله با بروز هر گونه بحران احتمالي آمادگي لازم را داشته باشند .

رييس ستاد دائمي تسهيلات زائران خراسان رضوي در خصوص فعاليت هاي فرهنگي براي زائران نيز ضمن تاكيد بر غنا بخش به اين گونه فعاليت ها، خواستار متمرگز شدن اقدامات فرهنگي دستگاه ها با هماهنگي معاونت فرهنگي،ارتباطات و خدمات رسانه اي ذيل ستاد شد و افزود:اگر چه هدف اصلي از سفر به مشهد مقدس زيارت مرقد مطهر حضرت رضا(ع) است ولي بايد به ساير ظرفيت هاي گردشگري و فرهنگي استان نيز به موازات آن توجه، و نسبت به معرفي آنها به زائران و مسافران به فراخور اقدام شود.

استاندار خراسان رضوي همچنين با اشاره به نقش رسانه هاي گروهي از آنان، به ويژه صدا و سيما خواست تا با اطلاع رساني دقيق و انعكاس به موقع اقدامات و خدمات فراهم شده از سوي دستگاه هاي اجرايي زمينه را براي آگاهي بخشي بیشتر به زائران فراهم سازند.

گفتني ست در ابتداي اين جلسه هر يك از معاونت هاي ذيل ستاد، آخرين اقدامات و برنامه ريزي هاي خود در خصوص آمادگي براي استقبال از زائران و مسافران نوروزي را ارائه نمودند و مقرر گرديد اطلاع رسانی در حوزه ستاد تسهيلات زائران با هماهنگي دفتر آمار و اطلاعات استانداري و از طريق سخنگوي ستاد كه مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان است به مردم، صورت پذیرد.


برچسب ها: خراسان ، رضوی ، آماده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.