سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیکزاد در مراسم افتتاح پروژه پالایشگاه نفت امام خمینی شازند خبر داد

افتتاح همزمان 1.5 میلیون واحد مسکن مهر بعد از نوروز/ ساخت 400 هزار واحد مسکونی بیش از تعداد خانوارها در کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ تا پايان دولت دهم و بعد از ایام نوروز 1.5 میلیون واحد مسکن مهر در سرتاسر کشور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به استان اراک، "علی نیکزاد" وزیر راه و شهرسازی امروز ظهر در مراسم افتتاح پالایشگاه نفت امام خمینی شازند اظهار داشت: توسعه حمل و نقل سبب رشد در هر منطقه‌ای است لذا بدون ارتباط، توسعه وجود ندارد.
 
وی افزود: ایجاد مسکن موجب کاهش تورم و  پیشرفت شده لذا تحقق این دو امر موجب کاهش تورم، تحکیم بنیان خانواده و تسهیل در امر ازدواج خواهد شد، لذا کار مسکن مهر در دولت احمدی نژاد کار انقلابی و اسلامی بود که شکل گرفت.  
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در دولت‌های نهم و دهم تاکنون 4 میلیون و 300 واحد در قالب مسکن مهر در سرتاسر کشور ساخته شده است که از این مقدار  2 میلیون و 100 هزار واحد در اوایل سال 90 افتتاح شد.  
 
نیکزاد با اشاره به آخرین آمار انجام شده از سوی سازمان آمار در سال 90 گفت: طبق این آمار 21.2 میلیون خانوار در کشور در شهر و روستا زندگی می‌کنند لذا طبق این آمار تعداد واحدهای مسکونی حدود 21.6 میلیون است.  
 
وی ادامه داد: این اولین بار است که در کشور طبق آمار ثبت شده 400 هزار واحد مسکونی بیش از تعداد خانوارها در کشور ساخته شده است.  
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تا پايان دولت دهم و بعد از ایام نوروز 1.5 میلیون واحد مسکن مهر در سرتاسر کشور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
 
نیکزاد با بیان اینکه در استان اراک 78 هزار واحد مسکن مهر شروع به ساخت شده است، اظهار داشت: برای این تعداد واحدها 2 هزار و 360 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده لذا از این تعداد تاکنون 360 هزار واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.  
 
وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های مسکن مهر توسط رئیس‌جمهور که امروز صبح در شهر اراک انجام شد، گفت: امروز 11 هزار و 200 واحد مسکن مهر توسط رئیس‌جمهور در پروژه‌ای و در شهرک امام صادق افتتاح شد.
 
وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: 22 هزار و 300 واحد مسکن مهر تا آخر شهریور ماه سال 92 در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.  
 
نیکزاد با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده طی این سفر گفت: پروژه‌های مسکن مهر، رفع نقاط حادثه‌خیز، احداث تقاطع غیرهم‌سطح و ایجاد 110 کیلومتر راه روستایی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی است.  
 
وی خاطرنشان کرد: 98 درصد راه روستایی این استان آسفالت شده که در این بخش 664 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: نیکزاد ، نفت ، شازند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.