سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی‌نژاد در مرکز همایش پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) مطرح کرد

واردات بنزین بی‌معنا است/ ساخت پالایشگاه تماما ایرانی در دستور کار

رئیس‌جمهور گفت: ایجاد طرح هدفمندی و همچنین سهمیه‌بندی بنزین‌ها که از جمله کارهای بزرگ مردم به شمار می‌رود، موجب شد تا کشور هم‌اکنون نیازمند واردات بنزین نباشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران، به استان اراک، محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح بهره‌برداری از سه پروژه مهر ماندگار این استان در مرکز همایش پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) اظهار داشت: انسان برای رسیدن به قله کمال نیازمند عواملی است؛ اول اینکه انسان نیازمند علم است زیرا علم چراغ راهنما است.  
 
وی افزود: انسان منهای علم بی‌معنا است و لذا هر قدمی که در انجام کاری بر می‌دارد نیازمند علم و معرفت است.  
 
رئیس قوه مجریه ادامه داد: انسان برای حرکت نیازمند ایمان است، ایمان به خدا و ارزش‌های متعالی، به ایمان فردای بهتر، ایمان به حیات و به جاودانگی انسان و اگر ایمان نباشد حرکتی از سوی انسان اتفاق نمی‌افتد.  
 
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: انسان بی‌ایمان، بی‌معنا است لذا ایمان از روی آگاهی، معرفت و عمل صالح ایجاد می‌شود.
 
رئیس شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انسان نیازمند عمل صالح است افزود: عمل صالح است که وضعیت زندگی، اندیشه، باور و حرکت جامعه را اصلاح می‌کند، یعنی موجب می‌شود انسان در مسیر راه مستقیم قرار بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه این عمل صالح چه زمانی به وجود خواهد آمد، گفت: این مهم زمانی تحقق پیدا می‌کند که در انسان عشق باشد، عشق به خدا، به خوبی‌ها و ارزش‌ها، انسان‌ها، کمال و تعالی.
 
رئیس جمهور ادامه داد: هر عمل صالحی که در طول تاریخ ملت ایران برآمده است از قلب و روح عاشق است لذا اگر عشق نباشد حیاتی وجود ندارد و حرکت و انسان وجود نخواهد داشت.  
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه در این دنیا آدم‌هایی هستند که خود را صاحب دین می‌‌دانند، اظهار داشت: آنها اصل دین را در تیور خود می‌بینند اما در آنها ذره‌ای عشق به انسان وجود ندارد.  
 
وی خاطرنشان کرد: هر امر آسمانی یک تجلی زمینی و دنیایی دارد لذا عشق به خدا یک تجلی دنیایی دارد و آن هم عشق به مردم است.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه در سال 85 کشور نیازمند واردات 30 میلیون لیتر بنزین بود، گفت: با ایجاد طرح هدفمندی و همچنین سهمیه‌بندی بنزین‌ها که از جمله کارهای بزرگ مردم به شمار می‌رود، موجب شد تا کشور هم‌اکنون نیازمند واردات بنزین نباشد.
 
احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش و پشتکار دانشمندان ایرانی افزود: محققان و دلسوزان ایرانی با ایمان و عشق ایستاده‌اند تا دست خارجی‌ها را از هرگونه فعالیت‌های علمی قطع کنند.  
 
وی تاکید کرد: هم‌اکنون متخصصان ایرانی با فرا گرفتن دانش روز می‌توانند یک پالایشگاه را به طور کامل طراحی کرده و بسازند.  
 
رئیس جمهور ادامه داد: از کسانی که با عشق و ایمان در این پروژه تلاش کرده و کار را به سرانجام رساندند تشکر می‌کنم.
 
احمدی‌نژاد تاکید کرد: با تولید حدود بیش از 4میلیون بشکه نفت اکنون واردات بنزین به کشور معنا ندارد.
 
وی در این مراسم با دستور ویژه به وزیر نفت گفت: باید طبق برنامه‌ریزی‌ و کار کارشناسی بتوانیم یک پالایشگاه تماما ایرانی بسازیم.
 
رئیس جمهور با اشاره به توسعه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی و ... گفت: باید با تمام کشورهای همسایه ارتباط سیمی، کابلی و لوله‌ای (همچون انتقال گاز به پاکستان)‌داشته باشیم.  
 
احمدی‌نژاد افزود: ما می‌توانیم نیاز خیلی از کشورها را تامین کنیم زیرا انجام این کار به معنای امنیت و دوستی پایدار است.  
 
وی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای ایجاد تضاد بین کشورها یادآور شد: همه قدرت و مانور دشمن در خارج از کشور برای ایجاد فاصله و در داخل برای ایجاد تفرقه بین مردم است.
 
رئیس‌جمهور تاکید کرد: ایران باید در علم، عمل صالح، عشق و محبت و در آبادانی و پیشرفت الگو باشد لذا این ایران است که بر پایه اسلام ایستاده است.  
انتهای پیام/

برچسب ها: احمدی ، بنزین ، ایمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.