سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

استفاده از اراضی ملی در ایجاد اشتغال پایدار

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از عرصه‌های ملی برای ایجاد اشتغال پایدار بهره گیریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، نادر قاضی‌پور در آیین بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری که همزمان با هفته منابع طبیعی در سالن جلسات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: عرصه‌های ملی یکی از زمینه‌های اصلی ایجاد اشتغال پایدار محسوب می‌شوند که باید بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

این مسئول با بیان اینکه باید از اراضی ملی نهایت استفاده را در راستای ایجاد اشتغال برد، تصریح کرد: واگذاری زمین برای مصارف کشاورزی و صنعتی نیز در همین راستا انجام می‌گیرد.

قاضی‌پور با اشاره به ظرفیت آذربایجان غربی در این زمینه، افزود: آذربایجان غربی در زمینه عرصه‌های منابع طبیعی یکی از ذخایر مهم را دارد که باید از این عرصه‌ها به نحو شایسته‌ای نگهداری و استفاده شود.

وی با بیان اینکه مراتع این استان نیز برای چرای دام مناسب هستند، خاطرنشان کرد: در این میان بالا بودن تعداد دام که از مراتع تغذیه می‌کنند بیش از ظرفیت موجود است که باید برای این منظور تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: برای جلوگیری از بروز مشکلات متعدد در این حوزه باید جلو چرای دام مازاد بر مراتع استان گرفته شود.

قاضی‌پور با اشاره به بحران خشکسالی دریاچه ارومیه، گفت: باید برای دریاچه ارومیه نیز راهکارهای قابل اجرا و کارآمد پیشنهاد و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود بارش‌هایی که امسال وجود داشت شاهد افزایش نسبی آب دریاچه ارومیه هستیم، ولی با آغاز فصل کشاورزی نباید طوری رفتار کنیم که دوباره با کمبود آب دریاچه ارومیه مواجه شویم./س

برچسب ها: اشتغال ، ارومیه ، زمینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.