سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

کنارگذر شمالی اراک با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید

کنارگذر شمالی اراک روز پنج شنبه با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، طول این پروژه 50 کیلومتر و عرض آن 10 متر و نیم است و 520 میلیارد ریال برای ساخت آن سرمایه گذاری شده است.
در این کنارگذر 132 دستگاه پل ایجاد شده و 282 هزار تن آسفالت در آن مصرف شده است.
حجم خاکبرداری این کنار گذر 394 هزار مترمکعب و خاکریزی آن یک هزار و 620 متر مکعب بوده است.
این کنارگذر از 20 کیلومتری شهر اراک در منطقه کارچان آغاز و به پالایشگاه شازند ختم می شود.
همچنین برای ساخت و تکمیل 84 طرح زیربنایی راه وشهرسازی که به صورت نمادین به بهره برداری رسیدند در مجموع یک هزار و 536 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
طرح های بهره برداری شده شامل شش پروژه ساخت و توسعه راههای استان مرکزی با اعتبار یکهزار و 155 میلیارد ریال، 32 پروژه راه روستایی با اعتبار 220 میلیارد ریال، 9 پروژه راهداری با اعتبار 96 میلیارد ریال، 12 پروژه فنی و اجرایی با اعتبار 45 میلیارد ریال و 25 پروژه شهرسازی و معماری با اعتبار 20 میلیارد ریال است .
پروژه های حوزه ساخت و توسعه راههای استان مرکزی شامل کنارگذر شمالی اراک به طول 50 کیلومتر، تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج به طول 307 متر، روکش آسفالت محور اراک - راهجرد به طول 14 کیلومتر، احداث باند دوم محور اراک - خمین به طول 21 کیلومتر، آسفالت محور خمین - گلپایگان به طول 14کیلومتر و تعریض محور نیم ور - دلیجان به طول 12 کیلومتر است.
پروژه های بهره برداری شده به دست رییس جمهوری در حوزه راه روستایی شامل زیرسازی و آسفالت 110 کیلومتر راه روستایی در شهرستان های تفرش، خمین، خنداب، زرندیه، ساوه، غرق آباد، شازند و فراهان است.
پنج کیلومتر روشنایی محور اراک - فرمهین، 42 کیلومتر روشنایی محور اراک - راهجرد، ایمن سازی تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج اراک و حذف نقاط حادثه خیز محورهای اراک - بروجرد و کمربند جنوبی اراک از جمله این پروژه ها است.
خط کشی یکهزار و 850 کیلومتر محورهای مواصلاتی استان، اجرای گارددیل، تابلوهای اطلاعاتی و انتظامی در راهها و ساخت و ترمیم راهدارخانه و سوله های ماشین آلات و انبارهای نمک استان مرکزی بخش دیگری از این پروژه ها است.
در سفر رییس جمهوری همچنین 25 طرح شهرسازی و معماری شامل طرح های جامع و تفضیلی شهرهای استان مرکزی، طرح مجموعه شهری اراک و طرح های ویژه نراق و طرح های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری نیز بهره برداری شد.
پروژه های حوزه فنی و اجرایی نیز شامل ساختمان های صدا و سیمای خمین، کتابخانه عمومی کوی امیرالمومنین (ع) اراک، مجتمع اداری کمیجان، کتابخانه عمومی الغدیر اراک، پزشکی قانونی اراک، انتقال خون ساوه و هواشناسی محلات است.
چهار واحد خانه سازمانی در محلات، دارالقرآن آشتیان، هشت واحد خانه سازمانی در تفرش و شبکه دامپزشکی ساوه نیز بهره برداری شد./س

برچسب ها: کنارگذر ، شمالی ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.