سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

باید معارف قرآنی همچون اینترنت به سراسر جهان ارسال شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن مانندی در جهان ندارد، گفت: باید معارف قرآنی همچون اینترنت به سراسر جهان ارسال شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،آیت الله علی اصغر معصومی  در نشست هماندیشی علمی فرهیختگان حوزه و دانشگاه پیرامون اولین کنگره بین المللی قرآن کریم(انسان و جامعه) در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه در حدیث ثقلین پیامبر اسلام(ص) بیان فرموده اند قرآن و اهل بیت(ع) هیچ گاه از یکدیگر جدا نمی شوند گفت: اندیشمندان می توانند هزاران مقاله علمی از این حدیث استخراج کنند.

وی افزود: اگر می خواهید حیات سیاسی، دنیوی و اخروی خوبی داشته باشیم باید در سایه حدیث ثقلین حرکت کنیم.

آیت الله معصومی با بیان اینکه امروز ضرورت دارد اندیشمندان مناظره های حضرت رضا(ع) با دیگر ادیان و فرق را بررسی کنند، تصریح کرد: عترت یعنی حضرت رضا(ع) که در خراسان چنان رفتار کرد که پس از 1400 سال همچنان شرق کشور بوی رنگ و بوی حضرت را دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر تمام اندیشمندان و دانشمندان جهان دست به دست هم بدهند نمی توانند حتی یک شک کوچک در قرآن پیدا کنند و این از اعجاز قرآن است.

آیت الله معصصومی با اشاره به دعوت قرآن به نماز خاطر نشان کرد: انجام فریضه نماز مطرح شده در قرآن پشت دشمنان را می لرزاند.

وی از نماز جمعه را از خدا دانست و گفت: نماز جمعه کاری سیاسی و علمی است و حضور در آن، همان حضور در صحنه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای حضور در صحنه بازاری باید کسب و دانشگاهی باید درس و بحث را رها کند، یادآور شد: اندیشمندان امروز باید نماز جمعه را بازگشایی و تبیین کنند و اندیشه کنند که چرا حرکت جمعی نماز جمعه تهدیدی برای دشمنان محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از رها کردن جوانان درجامعه امروزی، اظهار کرد: امروز دیگر در خانه های ما تبلیغی از قرآن، عترت و ولایت نیست و باید مراقب بود که دزدان جوانان را از قرآن جدا نکنند. 

آیت الله معصومی یادآور شد: امروز فرقه های ضاله وهابیت، بهائیت و یهودیت به هر دری می زنند می بینند که دست قرآن بالاتر از دست های آنان است.

نماینده ولی فقیه در منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی  با اشاره به سوره فیل تصریح کرد: خداوند متعال می فرماید حتی در حیات دیگر حیوانات نیز تدبر کنید و این سوره یکی از سوره های تفسیری بزرگ قرآن است.

آیت الله معصومی افزود: قرآن تولید فکر و اندیشه می کند و انسان را به خود باز می گرداند و انسان های بازگشته به خود هرگز فتنه نمی کنند.

وی از اندیشمندان خواست تا مقاله های خوب و تکان دهنده در خصوص قرآن بنویسند و اظهار کرد: وقتی در قرآن حضرت سلیمان(ع) غیبت و کم کاری یک هدهد را قبول نمی کند، چطور امروز یک وزیر یا استاندار غیبت و کم کاری می کند.

نماینده ولی فقیه در منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هزاران پند کوچک و بزرگ در قرآن وجود دارد و لازم است اندیشمندان آنان را مطالعه و در جامعه تبیین کنند.

وی در پایان با تأکید بر حمایت از ولی فقیه، بیان کرد: امروز اگر توهینی علیه قرآن در جهان صورت می گیرد به علت کم کاری ما در معرفی سیمای نورانی قرآن به جهانیان است./س

 


برچسب ها: معارف ، قرآنی ، همچون ، اینترنت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.