سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

قرآن محوری مسلمانان استکبار را به انفعال کشانده است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: آموزه های نجات بخش قرآن در دل استکبار هراس ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ناصر پریز در نشست هم اندیشی علمی فرهیختگان حوزه و دانشگاه پیرامون اولین کنگره بین المللی قرآن کریم(انسان و جامعه) در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: غالب جریانات سیاسی و نهضت های اسلامی که در کشورهای اسلامی رخ داده برگرفته از آگاهی و غیرت دینی بوده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی از این مسئله به خوبی آگاه است، بیان کرد: بر همین اساس دشمنان اسلام در دو قرن اخیر به تخریب پایه های دین اسلام به ساخت فرقه های مختلف جهت درگیری بین جوامع اسلامی روی آوردند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ادامه داد: نظریه پردازان استکبار با ارائه نظریاتی مبنی بر ناکارآمدی اسلام در زندگی اجتماعی توانستند دوستانی برای خود رقم بزنند و اسلام سلفی با رهبری عربستان و اسلام سکولار را در ترکیه ایجاد کنند.

پریز با اشاره به ایجاد انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر یادآور شد: با تمام سنگ اندازی های استکبار مقابل جریانات اسلامی جهان مدلی جدید به نام مردم سالاری دینی توسط امام راحل با الگوسازی در جهان اسلام، در ایران تشکیل شد.

وی افزود: استکبار که تاب تحمل انقلاب اسلامی را نداشت با برخوردهایی از جنس ترور و تهدید گرفته تا جنگ سخت و روانی علیه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: اگر غیرت مردم و رهبری امام راحل و ادامه آن توسط مقام معظم رهبری نبود، چه بسا محاسبات دشمن در ادامه راه این انقلاب مؤثر بود.

وی با اشاره به اینکه آموزه های نجات بخش قرآن در دل استکبار هراس ایجاد کرده، تصریح کرد: حرکت آگاهی بخش مسلمانان با عمل به قرآن چنان دشمنان را انفعال کشانده که نتایج آن را میتوان در توهین های صورت گرفته به ساحت نورانی پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم مشاهده کرد.

پریز برگزاری نخستین کنگره بین المللی قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد را جواب محکمی در قبال تبلیغات مسموم دشمن علیه تشییع و جمهموری اسلامی ایران دانست.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با اشاره به تاریخچه برگزاری مسابقات قرآن در این دانشگاه یادآور شد: در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از سال 1388 اقدام به برگزاری همایش های قرآنی در دانشکده های مختلف شد و سپس به پیشنهاد منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی و پذیرفتن دانشگاه مرکزی، از دو سال پیش با اجرای مقدماتی برگزاری کنگره بین المللی قرآن کریم را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران، جامعه ای علمی و تأثیر گذار در سطح منطقه و جهان است، صیانت از قرآن برای تک تک آحاد جامعه یک ضرورت به شمار می آید.

پریز خطاب به اساتید حاضر در سالن از آنان خواست تا با معرفی این کنگره بین المللی به دیگران، در موضوعات میان رشته ای قرآن پژوهی و دیگر رشته ها مقاله هایی را برای این کنگره آماده کنند.

وی در پایان با بیان اینکه همانگونه که اسلام در میان دیگر ادیان مظلوم واقع شده، شیعیان هم در میان فرق مختلف اسلامی مظلوم هستند و تصریح کرد: برخی معتقدند که شیعه را با قرآن چه کار است و همین نظریات ما را در انجام رسالت مان استوار کرد./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.