سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش وزارت بهداشت در خصوص خبر ورود سرنگ های استریل نشده:

در صورت ارائه نکردن مدارک شکایت می کنیم

وزارت بهداشت در واکنشی اظهارات اخیر مدیرکل تجهیزات پزشکی هلال‌احمر مبنی بر "ورود سرنگ‌های استریل نشده از چین" را کذب اعلام کرد و گفت در صورت ارائه نکردن مدارک شکایت می کنیم.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران چندی پیش مدیرکل تجهیزات پزشکی هلال‌احمر از ورود سرنگ های استریل نشده از چین به کشور خبر داده بود که واکنش صریح وزارت بهداشت را بر انگیخت.
شاهمرادی رییس اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو  با اعلام اینکه این خبر کذب محض است گفت: صحبتهای مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر مبنی بر مشاهده مواردی از سرنگهای غیر استریل از چین به کشور واقعیت ندارد و تمام سرنگهایی که با مجوز وزارت بهداشت از کشورهای مختلف از جمله چین به کشور وارد شده استاندارد و استریل هستند.هیچ گونه سرنگ آلوده و غیر استریل با مجوز وزارت بهداشت وارد کشور نشده است و فقط برخی شرکتها در مورد برند روی سرنگ و برچسب روی آن اشکال داشتند که با آنها برخورد کردیم که البته این سرنگها نیز هیچ خطری برای بیماران نداشتند و فقط برند آنها مشکل داشت.
 
بنا به این گزارش:سرنگ ممکن است از هر جایی وارد شود و محدودیتی ندارد، اما ما به سرنگ‌هایی مجوز می‌دهیم که در داخل کشور به تولید نمی‌رسند و شامل سرنگ‌های سرپیچ‌دار و خاص مثل SAFTY سرنگ‌ها هستند، اما به سرنگ‌های معمولی به این علت که تولید داخل دارند، مجوز نمی‌دهیم.
 
وی بااشاره به واردات سرنگ از چین تصریح کرد :واردات سرنگ از چین و اروپا داریم که البته بیشتر سرنگهای وارداتی چینی هستند که مشکلی از نظر کیفیت ندارند و به علت قیمت پایین تر توجیه واردات دارند. چون تولید سرنگ در کشور کفاف نیاز داخل را نمی‌دهد مجبوریم از خارج سرنگ وارد کنیم.
برچسب ها: سرنگ ، واردات ، استریل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.