سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 30 درصدی کیفیت خدمات پستی از ابتدای سال

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست گفت: با اجرای برنامه استراتژیک پست و بر اساس شاخص های موجود، میزان انطباق کیفی داخله با افزایش 30 درصدی به 80 درصد رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس محمد حسن کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به آمارهای موجود، میزان انطباق کیفی خارجه نیز از 88درصد به 95درصد رسیده است.
وی با بیان این مطلب که مطالعات پیاده سازی برنامه استراتژیک از بهمن ماه سال 89 آغاز و اجرای آن برای نخستین بار در کشور از سال گذشته شروع شد افزود: بر همین اساس، سال گذشته شاهد رشد صعودی کیفیت ارایه خدمات به متقاضیان بودیم به گونه ای که در آن مقطع نیز رشد 30 درصدی در این حوزه عملیاتی شده بود.
رئیس هیات مدیره شرکت پست با اشاره به تاثیر گذاری اجرای این برنامه در ارتقاء دیگر شاخص های موجود در حوزه پستی گفت: افزایش ترافیک کل مرسولات پستی از 55 میلیون مرسوله به نزدیک 89 میلیون مرسوله در ماه از دیگر دستاوردهایی است که به واسطه تلاش کارکنان شرکت پست و اجرای دقیق برنامه استراتژیک محقق شده است.
وی خاطر نشان کرد: در همین راستا و به منظور پیاده سازی برنامه استراتژیک پست، شاخصهای تخصصی در بخشهای مختلف مربوط به فعالیتهای پستی کشور جهت ارزیابی اقدام های در دست اجرا تدوین و کمیته های ارزیابی استانی تشکیل شد به گونه ای که در هر هفته وضعیت شاخص های تعریف شده در چهار استان مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت پست با بیان این مطلب که برنامه استراتژیک شرکت پست بر مبنای کارت امتیازی متوازن (BSC) تدوین شده تصریح کرد: این روش یک الگوی موفق بین المللی محسوب می شود که چهار وجه، مالی، مشتریان، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری را همزمان در بر می گیرد.
وی ادامه داد: بر اساس رویکرد استراتژیک شرکت پست، اهدافی نظیر افزایش بهره وری، افزایش درآمد و ترافیک، مدیریت هزینه، بهینه سازی فرآیندها، ارتقاء رشد و یادگیری، بهبود کیفیت، و افزایش رضایت مندی ذینفعان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
 
وی تاکید کرد: از دیگر برنامه هایی که در راستای مدیریت استراتژیک و تحقق برنامه های شرکت پست در حال اجرا و پیاده سازی است می توان به طراحی و استقرار IT Master Plan، بازنگری و تدوین استانداردهای عملیاتی، بازنگری و اصلاح فرایند ها و بررسی مداوم و ارتقائ میزان رضایتمندی مشتریان اشاره کرد./ف
برچسب ها: کیفیت ، خدمات ، پست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.