سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی حضور 2 میلیون گردشگر در اردبیل در نوروز 92

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اردبیل با پیش‌بینی ورود 2 میلیون گردشگر در ایام نوروز به این استان از آغازفعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی همزمان با 26 اسفند خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و  گردشگري؛ یحیی نقی‌زاده با تشریح فعالیتهای ستاد تسهیلات سفرهای استان در ایام نوروز 92 افزود: این ستاد به صورت 24 ساعته فعال بوده  و برای هماهنگی بیشتر میز‌های خدمت برای روسای دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان در نظر گرفته شده است.
او با بیان اینکه قرار است با همکاری شهرداری اردبیل جشنواره «صدای بهار» از 28 اسفند تا پنجم فروردین در شهرهای مختلف استان برگزار شودگفت:برای تامین نان با کیفیت و پخت شبانه‌روزی آن،همچنین تامین سوخت در جایگاه‌های بنزین و گاز هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه به عمل آمده است.
 او با بیان اینکه سامانه 124 در طول ایام نوروز آماده پاسخگویی به شکایات مردم است یاد آور شد:تاکنون فهرست کشیک‌های مراکز بیمه و بانک‌ها را دریافت کرده و از آنها خواسته‌ایم شعب فعال در ایام عید و خود‌پردازها را به منظور تا اطلاع‌رسانی به موقع به مردم  به این اداره کل اعلام کنند.  
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچنین اردبیل از برپایی سفره‌های هفت‌سین در ورودی شهرها و هسته مرکزی شهر این استان خبر داد واز بانک‌ها و سازمان‌های غیر‌دولتی خواست تا با تهیه و توزیع بروشور و اقلام تبلیغاتی به  معرفی خدمات خود و جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران بپردازند.
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل فعال نگه داشتن اکیپ‌های امداد خودرو، آتش‌نشانی، مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آمادگی مدارس استان برای پذیرایی مسافران فرهنگی، پایگاه‌های انتظامی دایمی و موقت پلیس راه، مجهز کردن پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در امر اطلاع‌رسانی و برپایی چادرهای نماز و ایستگاه‌های صلواتی را از دیگر اقدامات پیش بینی شده ستاد در ایام نوروز برشمرد.
 نقی‌زاده همچنین از افتتاح بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا و میوه در سطح استان خبر داد .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت ساماندهی پایانه‌های مسافربری در این ایام اشاره و تاکید کرد: شهرداری‌ها باید در آراستگی فضای شهری و پاکیزگی پارک‌ها و اماکن تفریحی و توریستی اقدامات لازم را انجام دهند و سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز در ارائه خدمات بکوشند. /ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.