سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوروز 1392 خورشيدي در صداي آشنا

شبكه جهاني صداي آشنا، با ويژه برنامه هاي متنوع، هر روز در ايام نوروز 1392 خورشيدي، با ايرانيان مقيم خارج از ايران، همراه خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ گروه ورزش و تفريحات جهاني صداي آشنا با ويژه برنامه تحويل سال 1392 با نام "نوروز ايراني"، به استقبال بهار مي رود. 
"نوروز ايراني" از بخش هاي متنوعي همچون: نمايش هاي طنز، بررسي آداب و رسوم ايرانيان در ايام نوروز، گفت و گو با رايزنان فرهنگي افغانستان، تاجيكستان و تركمنستان، گزارش از بزرگترين هفت سين خاورميانه در برج ميلاد، گزارش از بازار بزرگ تهران، گزارش از فرودگاه بين المللي امام خميني (ره)، گزارش از اماكن مذهبي، گزارش از نمايشگاه اقوام ايراني، ... تشكيل شده است. 
داود بني‌جمالي نويسنده، سردبير و تهيه كننده، مژگان مشتاق، علي مينايي، پري جان بابايي و حسين واثقي گروه نويسندگان، الهام زرتاختي، امير زنده دلان، فرانك رفيعي طاري، ليلا صابونچي، رضا آقاشريفيان و محمودرضا قديريان گروه بازيگران، شاهين شاملو دستيارتهيه، سميه نجفي گزارشگر، و. امير ابوفاضلي هماهنگي، در اين ويژه برنامه همراه شما هستند. 
"نوروز ايراني" را روز چهارشنبه 30 اسفند ساعت 13:00 به وقت تهران برابر با ساعت 09:30 به وقت گرينويچ از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد. 
"عيد شما مبارك" كاري از گروه فرهنگ و تمدن، تلاش دارد در ايام نوروز، با ايجاد فضايي شاد و مفرح و با توجه به اقتضائات حلول فصل بهار، اطلاعات و آگاهي هاي لازم و مناسب را در زمينه هاي مختلف فرهنگي، در اختيار تمامي ايرانيان خارج از كشور قرار دهد. 
اين برنامه توسط دو گروه برنامه ساز روانه امواج راديو جهاني صداي آشنا مي شود. 
گروه اول: زهرا بهروزي سردبير، نويسنده و گوينده، مرضيه طبرستاني تهيه كننده، و منوچهر بشيري راد، ايرج عباسي و دامون دهقاني كارشناسان. 
گروه دوم: طاهره توفيقي سردبير و تهيه كننده و نويسنده، پروانه اسدي گوينده، و سعيد اسلام زاده نويسنده. 
"عيد شما مبارك" را در ايام نوروز ساعت 18:00 به وقت تهران برابر با ساعت 13:30 به وقت گرينويچ از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد. 
"انعكاس 91" به مرور مهمترين خبرهاي اقتصادي، علمي، فن آوري و توسعه مي پردازد و با حضور كارشناس، به تحليل موضوعات مطرح شده در برنامه خواهد پرداخت. 
بخش از اين برنامه كه در گروه فرهنگ و تمدن توليد شده، به تحليل مباحثي چون نفت و انرژي، و مناطق آزاد تجاري و اقتصادي در سال 1391 خورشيدي، اختصاص دارد. 
كامران جانبخش سردبير و تهيه كننده، محبوبه حاتميان نويسنده و راضيه طالب زاده گوينده، دكتر رضا پديدار و محمد پيشروچي كارشناسان، در اين ويژه برنامه همراه شما هستند. 
"انعكاس 91" را در ايام نوروز ساعت 15:15 به وقت تهران برابر با ساعت 10:45 به وقت گرينويچ از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد. 
"جهان در سالي كه گذشت" كاري از گروه رويدادها و تحليل بين الملل، در قالب كارشناسي، به تحليل وقايع و رويدادهاي سياسي ايران، حوزه آمريكا، حوزه اروپا، حوزه كشورهاي عربي، و حوزه آسياي جنوب شرقي، مي پردازد.
 حسيني پور، وقاري، ميرطاهر و كاكايي كارشناسان، اين ويژه برنامه اند.
علي همايي سردبير و تهيه كننده، علي وطن خواه نويسنده و راضيه طالب زاده گوينده، در اين ويژه برنامه همراه شما هستند.
"جهان در سالي كه گذشت" را در ايام نوروز ساعت 12:35 به وقت تهران برابر با ساعت 09:05 به وقت گرينويچ از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد. 
"سلام ايراني" كاري از گروه هنر و ادبيات، قصد دارد در ايام نوروز، به انعكاي اخبار نوروزي شهرهاي مختلف ايران، و همچنين به اطلاع رساني از وقايع نوروزي در ساير كشورهايي كه ايرانيان در آنجا ساكن هستند، بپردازد. 
آشنايي با شعر ايراني و نقش بهار در سرايش، شنيدن خاطرات بهاري از زبان صداهاي ماندگار، طنزهاي نمايشي، پخش موسيقي هاي نوروزي، و گفت و گو با عوامل شبكه جهاني صداي آشنا، از ديگر بخش هاي اين برنامه است. 
نازيلا نظمي سردبير و تهيه كننده، و مهسا حق پناه گوينده، در اين ويژه برنامه همراه شما هستند.
 "سلام ايراني" را در ايام نوروز ساعت 09:35 به وقت تهران برابر با ساعت 06:05 به وقت گرينويچ از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد. 
چهار ويژه برنامه "نوگ روز"، "نسيم نوروزي"، "شاديانه"، و "از جهان داستان"، در ايام نوروز از شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي شود. 
"نوگ روز" به سردبيري فرزانه ردايي و تهيه كنندگي انسيه سميع پور، هر روز با شنوندگان همراه خواهد بود. 
آگاهي به ايرانيان خارج از كشور به خصوص متولدين پس از انقلاب درباره نوروز، بررسي تاريخي پيشينه نوروز، بيان آيين هاي نوروزي، تعريف واژه نوروز و بررسي پيشينه اين واژه در كهن ترين متون زبان فارسي، جويا شدن از چگونگي برگزاري جشن نوروز در خارج از ايران و مصاحبه با هموطنان خارج از كشور، از بخش هاي مختلف اين ويژه برنامه است. 
"نوگ روز" را در ايام نوروز ساعت 14:45 به وقت تهران برابر با ساعت 10:15 به وقت گرينويچ از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد. 
"نسيم نوروزي" هر روز بهاريه ها را در قالب شعر و موسيقي و با رويكرد آموزشي تقديم شنوندگان مي كند. 
محمدرضا محمدي آملي سردبير و نازيلا نظمي تهيه كننده، در اين برنامه همراه مخاطبان خواهند بود.
 
"نسيم نوروزي" را در ايام نوروز ساعت 20:45 به وقت تهران برابر با ساعت 16:15 به وقت گرينويچ از كانال آمريكاي شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد. 
"شاديانه" هر روز قطعات نمايشي طنز را با ساختاري نو به گوش شنوندگان مي رساند. 
داود حيدري گوينده و سردبير در اين برنامه مخاطبان را همراهي مي كند. 
"شاديانه" را در ايام نوروز ساعت 10:30 به وقت تهران برابر با ساعت 06:00 به وقت گرينويچ از كانال آسيا و اقيانوسيه شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد. 
"از جهان داستان" در طول 15 روز به بازخواني داستان هاي پارسي مي پردازد و داستان ها را به لحاظ تكنيك و فن نويسنده ها، سبك داستان ها، جهت انديشه هاي نويسنده، تاثيرگذاري آنها بر مخاطب، و ... نقد و تحليل مي كند. 
رشيد كاكاوند سردبير، نويسنده و كارشناس مجري و حسين جهاني تهيه كننده اين برنامه هستند. 
"از جهان داستان" را در ايام نوروز ساعت 23:00 به وقت تهران برابر با ساعت 18:30 به وقت گرينويچ از كانال اروپاي شبكه جهاني صداي آشنا بشنويد. /ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
اجمل
۰۸:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
لطفا نوروز را مطلق به ایرانیان جلوه ندهید.ممنون