سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

شهرکرد میزبان کنگره ملی علمی پژوهشی خلیج فارس است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، از برگزاری کنگره ملی علمی پژوهشی خلیج فارس در استان چهارمحال و بختیاری در سال 92، خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حسین گنجی گفت: کنگره علمی پژوهشی با عنوان خلیج فارس، گذشته ، حال و آینده،  یکم و دوم اردیبهشت ماه سال 92 در شهرکرد برگزار می شود.

وی، از تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره خبر داد و افزود: زمان ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره، تا 25 فروردین ماه سال 92 تمدید شده است.

گنجی، تمامی مورخان، محققان، پژوهشگران و علاقه مندان می توانند تا بیست و پنجم فروردین ماه آثار خود را به دبیرخانه این کنگره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ارائه دهند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بررسی تاثیرات متقابل خلیج فارس و تاریخ و فرهنگ مردم ایران اسلامی مهمترین وپژگی برگزاری این کنگره است.

وی، هدف از برگزاری این کنگره را دستیابی به مفاهیم زیر ساختی گسترش دانش عمومی و تخصصی، معرفی و گرامیداشت مفاخر و چهره های برجسته حوزه خلیج فارس عنوان کرد.

گنجی یادآور شد: این کنگره با محور بررسی حکومت های باستانی و تاریخی در روند شکل گیری تاریخی جاده ابریشم دریایی، سیر تاریخی نام و هویت فرهنگی و تاریخی خلیج فارس، سیر تاریخی علل و نتایج مداخلات کشورهای بیگانه در خلیج فارس ، پیشینه فرهنگی، تاریخی، تجارت و دریانوردی ایرانیان و پیشینه تاریخی کشمکش های منطقه خلیج فارس برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: حفاری های باستان شناسی، دیدگاه های مستشرقان و پژوهشگران جهانی پیرامون خلیج فارس، عوامل مختلف اجتماعی، فرهنگی و شهری در شکل گیری هویت جزایر و بنادر خلیج فارس، مردم شناسی و فرهنگ عامه ساکنان منطقه، جایگاه هنر در زندگی ساکنان کرانه های سواحل، جهانی شدن و الزامات برنامه ریزی فضایی ایران در سواحل خلیج فارس در قالب موازین فرهنگی و اجتماعی ملی و جهانی، تعامل کشورهای حاشیه خلیج فارس و تاکید بر وجوه فرهنگی، معماری و جغرافیایی مشترک آن ها، باستان شناسانی و سکونت گاه های بشری از دیگر محورهای پژوهشی و علمی کنگره است.
وی خاطر نشان کرد: معرفی نقش اقتصادی و فرهنگی جاده دزپارت استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان بخشی از میراث جهانی جاده ابریشم دریایی خلیج فارس، فرهنگ ایثار و شهادت مردم استان چهارمحال و بختیاری و ارتباط آن با ایام دفاع مقدس در خلیج فارس سوابق ارتباطات فرهنگی و تاریخی مردم استان چهارمحال و بختیاری، با سواحل شمالی و جنوبی خلیج فارس، خلیج فارس عامل ایجاد تغییر نگرش ها در مقوله فرهنگ ادبی مردم استان چهارمحال و بختیاری، دیگر محورهای مقالات کنگره ملی خیلج فارس در شهرکرد است.

گنجی گفت: محققان پژوهشگران و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا بیست و پنجم فروردین ماه به دبیرخانه این کنگره واقع شهرکرد، تقاطع فارابی و کاشانی، مجتمع غدیر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ارسال کنند.

برچسب ها: میزبان ، کنگره ، ملی ، علمی ، پژوهشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.