سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار پژوهش بدون انتقادات رونقی ندارد/عنصر نقد در طرح های پژوهشی وجود ندارد

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: در حال حاضر به کیفیت طرح های پژوهشی کمتر از حجم آنها توجه می شود.

به گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران: علی دهقان در همایش آسیب شناسی وضع موجود پژوهش و راهکارهای بهبود آن با اشاره به اینکه پژوهش بعنوان محصولی ناشی از خلاقیت بازاری دارد که برای شکل گیری آن باید نظامي شکل بگیرد، ناظری وجود داشته باشد و آن محصول دارای یک قیمتی باشد، افزود: متاسفانه در حال حاضر بازار پژوهش روز به روز به رکود می رود و نقش آن کمرنگ تر می شود که این ضرورت آسیب شناسی وضع موجود پژوهش را می رساند.
 
وی با بیان اینکه اگر می خواهیم پژوهش رشد پیدا کند می بایست عنصر نقد وجود داشته باشد، ادامه داد: در پژوهش های علوم انسانی ما مشکل زیاد داریم چراکه پژوهشگر به راحتی نمی تواند نتایج پژوهش را مطرح کند، زیرا عنصر نقد در این پژوهش ها به چشم نم خورد، لذا می بایست فضایی را ایجاد کنیم که انتقاد بسیار کم هزینه شود تا بتوان طرح های پژوهشی را گسترش و ارتقا دهیم.
 
دهقان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی شفاف در بخش پژوهش ها وجود ندارد، اظهار داشت: پژوهشگران زمانی که می خواهند موضوعی را بررسی کنند نیازمند آمار و اطلاعات اولیه هستند که اطلاعات در فرایند پژوهش نقش اساسی را ایفا می کنند، لذا وجود این آمار برای بدست آوردن نتایج تحقیق بسیار امری مهم و ضروری است./ع2
برچسب ها: پژوهش ، دانشگاه ، تحقیق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.