سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

مصرف شیرینی های خشک، جایگزین دیگر انواع شیرینی در ایام نوروز شود

یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: توصیه می شود افراد برای حفظ سلامت خود، به جای استفاده از انواع شیرینی های بسیار شیرین، خامه ای و پرچرب در ایام نوروز، از شیرینی های خشک بخصوص شیرینی ها سنتی مانند نان برنجی، نان شکری و ... استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی اشرف رشیدی گفت: شیرینی های خامه ای و پرچرب، سلامت افراد بویژه افرادی که به بیماری چربی و قند خون مبتلا هستند را تا حدود زیادی به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: همچنین مصرف آجیل و خشکبارهای پرنمک نیز سلامت جسمانی افراد بویژه مبتلایان به بیماری فشار خون را تهدید می کند و براین اساس به افراد توصیه می شود در هنگام خرید ، آجیل کم نمک و بهداشتی را در سبد خود قرار دهند.

رشیدی گفت: نکته دیگری که در هنگام استفاده از انواع آجیل و خشکبار نیازمند دقت جدی است، توجه به تازه بودن و در انبار نگهداری نشدن این مواد است.

وی با بیان اینکه همواره در آستانه سال نو بسیاری از سودجویان انواع آجیل و خشکبار را در انبارها نگهداری می کنند تا برای ایام نوروز به عموم بفروشند، اظهار داشت: در این مواد سمی بنام ˈ آفلاتوکسینˈ تولید می شود که در بعضی مواقع باعث مسمومیت شدید و مرگ فرد مصرف کننده می شود.

این کارشناس ارشد تغذیه افزود: بنابراین باید در هنگام خرید آجیل و دانه های روغنی از سالم و تازه بودن این مواد اطمینان حاصل کرد.

وی همچنین توصیه کرد: افراد استفاده از انواع میوه ها در ایام نوروز را بر استفاده از دیگر مواد غذایی ترجیح دهند.

رشیدی گفت: علاوه بر رعایت تمامی توصیه های فوق، افراد باید توجه داشته باشند که در ایام نوروز از پرخوری خودداری کنند تا با انجام این مهم علاوه بر حفظ سلامت، موجبات اضافه وزن خود را فراهم نیاورند تا بعدها مجبور به رژیم گرفتن شوند.

وی در ادامه به افرادی که قصد انجام مسافرت در ایام نوروز را دارند توصیه کرد که تا حد امکان از خوردن غذاهای آماده و بین راهی اجتناب کنند و در صورت نیاز به رستوران های معتبر و پاکیزه مراجعه کنند و قبل از سفارش غذا نیز به کارت بهداشتی رستوران توجه کنند.

رشیدی گفت: بهترین نوع تغذیه در ایام مسافرت های نوروزی استفاده از غذاهایی است که توسط خود خانواده طبخ می شود/س

برچسب ها: کرمانشاه ، شیرینی ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.