سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

کتاب "فرزند ایران " دکتر میر جلال الدین کزازی به چاپ رسید

کتاب "فرزند ایران " دکتر میر جلال الدین کزازی به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

این استاد زبان و ادبیات فارسی گفت: این کتاب داستانی است بلند که بر پایه سرگذشت فردوسی نوشته شده و انتشارات "معین" آن را به چاپ رسانده است.

وی ادامه داد: این کتاب که چند ماه پیش به ناشر سپرده شده بود،چند روز پیش از چاپ بیرون آمده است.

کزازی اظهار داشت: من این داستان را بر سه بنیاد نوشته ام، یک بخش شاهنامه که پیکره کتاب را بر پایه آنچه که فردوسی در شاهنامه درباره خویش هر چند بسیار اندک گفته است، می سازد.

به گفته این استاد دانشگاه، بخش دیگر افسانه هایی که از دیر زمان پیرامون فردوسی و شاهنامه پدیده آمده و در آبشخورهای کهن مانند" تاریخ شبستان" و یا "چهار مقاله" آمده است.

وی افزود: بخش دیگر بخش هایی است که خود به داستان افزوده ام که یکسره پندارینه است و به یاری آن ها داستان را پیکره ای استوار بخشیده ام و کاستی های آن را از میان برده ام.

این نویسنده با اشاره به ویژگی های این کتاب که در داستان نویسی پارسی همانند ندارد، خاطرنشان کرد: زبانی که در نگارش این داستان به کارگرفته ام زبانی ادبی و هنرورانه است که بیشتر به زبانی می ماند که در نمایشنامه های کلاسیک اروپایی به کار گرفته می شود.

کزازی تصریح کرد: از دیگر سو این زبانی است که کما بیش به یکبارگی پارسی است و از واژه های بیگانه یا وام واژه ها، بسیار اندک در آن بهره برده شده است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، کتاب ، کزازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.