سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

90 درصد مبتلایان فشارخون بالا در استان چهارمحال و بختیاری از نوع اولیه هستند

یک متخصص بیماری های داخلی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: 90 درصد مبتلایان به فشار خون بالا در استان چهارمحال و بختیاری، از نوع اولیه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سعید سلیمانی، با تقسیم بندی فشار خون بالا به دو نوع اولیه و ثانویه افزود: فشار خون نوع اولیه بدونه هیچ علتی بروز می کند و بیشتر جنبه وراثتی دارد.

وی اظهار داشت: برای فشار خون نوع اولیه درمان ریشه ای وجود ندارد و سعی می شود با کنترل فشار خون از طریق مصرف دارو از بروز بیماری های زمینه ای جلوگیری شود.

سلیمانی تصریح کرد: در صورتی که فشار خون بالا در افراد کنترل نشود بیماری های زمینه ای نظیر: سکته قلبی و مغزی، نارسایی کلیه و مشکلات بینایی در فرد بروز می کند.

این متخصص بیماری های داخلی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: فشار خون بالا از نوع اولیه بیشتر در افراد بالای 30 سال شایع است.

وی افزود: بیماری فشارخون نوع ثانویه در اثر بیماری های زمینه ای در فرد به وجود می آید و با رفع علل زمینه ای کاملا از بین می رود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: خطر بروز فشارخون بالا با تغییر سبک زندگی با رویکرد زندگی سالم، تغذیه سالم و امنیت غذایی، کاهش مصرف نمک، رژیم غذایی متعادل، اجتناب از مصرف الکل ودخانیات، فعالیت فیزیکی روزانه و داشتن وزن مناسب می تواند کاهش یابد.

وی گفت: افراد جامعه برای کنترل فشار خون باید به سمت خود مراقبتی پیش روند و با افزایش مهارت و آگاهی در زمینه اندازه گیری و کنترل فشار خون، پزشک خود باشند/س

برچسب ها: فشارخون ، مبتلا ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.