سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

40 هزار خادم خدمتگزار زائران نوروزی در حرم رضوی

40هزار خادم در ایام نوروز، خدمتگزار زائران نوروزی در حرم مطهر رضوی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ظهر امروز در نشستی خبری با بیان این مطلب گفت: آستان قدس رضوی 6 هزار خادم رسمی و 30 هزار خادم افتخاری دارد که در ایام پیک نوروز، حدودا 40 هزار خادم به ارائه خدمات به زائران می پردازند.

علوی افزود: در لحظه ی تحویل سال جدید، برنامه های ویژه ای در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود و همچنین مطابق هر ساله، رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین در جمع زائران و مجاوران سخنرانی خواهند داشت.

علوی با بودجه آستان قدس رضوی در سال 1392 اشاره کرد و گفت: بودجه سال 1392 آستان قدس رضوی، مبلغ 892 میلیارد تومان است که حدود 75 درصد آن صرف فعالیت های خدمات به زائران توسعه صحن ها و رواق ها و فعالیت و پژوهشی و فرهنگی در حرم مطهر رضوی خواهد شد. کل مبلغ بودجه سال 92 نسبت به سال 91، 31درصد رشد داشته است. در مجموع ترکیب بودجه آستان قدس 60درصد بودجه عمرانی و 40 درصد بودجه جاری است.

وی ادامه داد: بودجه خدمت به زائر در سال گذشته 45 میلیارد تومان بوده که امسال این رقم به 62 میلیارد تومان رسیده است.

علمی همچنین در خصوص خدمات مختلف ارائه شده در حرم به زائران و بودجه آن ها گفت: آستان قدس رضوی هرساله هفت میلیارد تومان صرف خرید فرش دستباف و سه میلیارد و 800 میلیون تومان جهت خرید فرش ماشینی می کند.

همچنین سالیانه سه میلیارد تومان صرف خرید لیوان یک بار مصرف و یک میلیارد و 300 میلیون تومان صرف خرید پلاستیک می شود.

بودجه نظافت و بهداشت حرم مطهر در سال 1392 نیز مبلغی بالغ بر هفت میلیارد و 800 میلیون تومان است.

وی به برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی در بارگاه رضوی اشاره کرد و افزود: معاونت اماکن متبرکه آستان قدس در سال 91، 42 هزار فرهنگی برگزار کرد. همچنین بودجه معاونت تبلیغات در سال 92، 23 میلیارد و 500 میلیون تومان است که 44درصد نسبت به سال جاری رشد دارد که صرف فعالیت های فرهنگی در حرم خواهد شد./س

 


برچسب ها: حرم ، زائ ، خدمت ، رسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.