سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسن روحاني در جامعه وعاظ تهران؛

دولت آتي، بايد دولتي برنامه محور باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکيد بر ضرورت توجه جدي به برنامه محوري در دولت آتي براي برون رفت از مشکلات فعلي گفت: توجه به شرايط جهاني و وضعيت کشور در مقايسه با ساير کشورها در فرآيند برنامه ريزي، لازم است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني" در نشست هفتگي اعضاي جامع وعاظ تهران ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: معيار ارزيابي عملکرد دولت‌ها، برنامه‌هاي توسعه پنج ساله و چشم انداز 20 ساله است بدين ترتيب گرچه دولت‌هاي نهم و دهم اقدامات مفيدي انجام داده‌اند، ولي در مقايسه با آنچه که در برنامه‌هاي توسعه پنج ساله و سند چشم انداز ترسيم شده است، از برنامه و سند چشم انداز بسيار عقب افتاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: درآمد ارزي دولت در 7 سال گذشته معادل 698 ميليارد دلار بوده و با احتساب درآمد سال 1391 به رقمي حدود 760 ميليون دلار مي رسد که هيچ يک از دولت‌هاي قبلي چنين فرصتي را در اختيار نداشته‌اند؛ با اين حال مردم با تورم و گراني کم سابقه و حتي بي سابقه‌اي دست و پنجه نرم مي‌کنند. اينکه برخي مسئولين همه مشکلات را به گردن عوامل خارجي مي‌اندازند نادرست است، چون حتي قبل از آثار تحريم‌ها نيز اقدامات متناسب با درآمد ارزي بي‌سابقه کشور نبوده است.

وي با تاکيد بر لزوم مشورت با متخصصان و همه نيروهاي سياسي شايسته در امور مختلف مديريتي کشور، افزود: رئيس جمهور بعدي وظيفه دارد معضلات امروز کشور را حل کند، هرچند اين کار، به تنهايي امکانپذير نيست و نيازمند تيم اجرايي باتجربه و قوي و برنامه عملياتي دقيق 4 ساله است.

وي با تاکيد بر ضرورت توجه جدي به برنامه محوري در دولت آتي براي برون رفت از مشکلات فعلي ادامه داد: توجه به شرايط جهاني و وضعيت کشور در مقايسه با ساير کشورها در فرآيند برنامه ريزي، لازم است.

رئيس کميسيون سياسي، اجتماعي و امنيتي مجمع تشخيص مصلحت نظام، در بخش ديگري از سخنانش ادامه داد: با تقويت و بهبود ديپلماسي خارجي، مي‌توان شرايط بهتري براي توسعه اقتصادي کشور فراهم کرد. وظيفه نهادهاي ديپلماتيک آن است که نسبت به همه حقوق ملي در کنار حق هسته‌اي در سطح بين المللي تلاش کنند و حمايت‌هاي جهاني را جلب کنند.

نماينده مقام معظم رهبري در شورايعالي امنيت ملي، در خصوص مذاکره احتمالي با آمريکا گفت: رابطه با آمريکا متفاوت از رابطه با ديگر کشورها است، چون ايالات متحده بعد از پيروزي انقلاب اسلامي همواره در حال مخاصمه با جمهوري اسلامي ايران بوده است؛ که در شرايط مناسب و تامين منافع ملي، با هماهنگي رهبري معظم انقلاب مي تواند صورت گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مذاکره ، آمریکا ، رهبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.