سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با توجه به معيارهاي دوگانه غرب

روسيه خواستار اصلاح قانون تجارت سلاح شد

روسيه با توجه به معيارهاي دوگانه و نفاق غرب، خواستار اصلاح بندهاي توافقنامه بين المللي تجارت سلاح شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، روسيه خواستار ايجاد اصلاحات در بندهاي توافقنامه بين المللي تجارت سلاح شد تا اين سلاحها به دست  تروريستها نيافتد.

شبکه سوريه با اعلام اين مطلب افزود: غرب در دريايي از نفاق و دروغ غوطه ور شده است و در حاليکه از سويي ادعا مي کند خواستار حل مسالمت آميز بحران در سوريه است؛ از سوي ديگر به  خريد و فروش سلاح و تجهيز تسليحاتي تروريستها اقدام مي کند.

شبکه سوريه در گزارشي به قلم "علي سليمان" در اين خصوص گفت: قرار بود توافقنامه بين المللي تجارت سلاح که سال گذشته در نيويورک به امضا رسيده بود ؛مانع رسيدن سلاحها به دست گروههاي غيردولتي شود تا از آن عليه غيرنظاميان و دامن زدن به منازعات استفاده نشود. اما غربيها هرگز  به بندهاي اين توافقنامه در بحران سوريه پايبندي نشان ندادند و در دريايي از دروغ و نفاق افتادند  بگونه اي که تنها در يک مورد  ، از کشور کرواسي  چيزي معادل  چهارصد محموله هواپيما برابر با تقريبا  سه هزار تن سلاح براي گروههاي تروريستي مسلح در سوريه ارسال کردند.

اين برخورد منافقانه روسيه را بر آن داشت تا بر ضرورت  ايجاد اصلاحات در پيش نويس  توافقنامه  بين المللي تجارت سلاح شود تا بندهايي در آن گنجانده شود که سلاحها فقط در اختيار هياتهاي دولتي ذيربط قرار گيرد و شکاف هايي براي قاچاق سلاح به عناصر غير دولتي و تروريستها و جنايتکاران باقي نماند .

شبکه سوريه در ادامه اين گزارش خاطر نشان کرد: غربي ها چقدر به مسالمت آميز بودن ادوات و مزدوران خود افتخار مي کند در حاليکه آنها خون شهروندان بيگانه سوري را مي ريزند و زيرساختهاي سوريه و آثار باستاني آنرا در قبال دريافت پاداشهاي تسليحاتي بيشتر تخريب مي کنند .

اين درحالي است که منابع غربي نيز هر روزه از روانه شدن سلاح و تروريستها به سوريه خبر مي دهند .

شبکه سوريه با اشاره به نقش ترکيه و شيوخ کشورهاي حاشيه خليج فارس در نقل و انتقال سلاح و تروريستها به سوريه افزود: مراکزي براي آموزش تروريستها و مزدوران در ترکيه و اردن و ديگر کشورهاي همسايه با نظارت آمريکاييها و انگليسي‌ها داير شده است .

برچسب ها: روسیه ، سلاح ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.