سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قديري ابيانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمريكا بايد دست از زياده‌خواهي‌هايش بردارد/غرب چاره‌اي جز عقب‌نشيني در برابر حقوق ملت ایران ندارد

يک کارشناس عالي علوم دفاعي استرات‍ژيک با بيان اينكه آمريكا بايد از زياده‌خواهي‌هايش دست بردارد، گفت: جمهوري اسلامي ایران برای استفاده از حقوق هسته‌اي خود نیازی به کسب اجازه از 1+5 نداشته، بنابراين غرب چاره‌اي جز عقب‌نشيني در مقابل حقوق بر حق ملت ایران ندارد.

محمدحسن قديري‌ابيانه در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه انتصاب جان کری به عنوان وزير خارجه و چاک هاگل به عنوان وزير دفاع آمريکا تحول عظيمي را در کابينه اوباما برپا كرد، گفت: اظهارات اخير کري و هاگل مبني بر اينکه آمریکایی‌ها ديگر پس از اين نمی‌توانند نظرات خود را بر جهان تحمیل کنند يک امر مثبت براي کشورمان تلقي شده و بيانگر آن است که

وي با تاكيد بر اينكه موقعيت سياسي آمريكا در منطقه به عنوان یک ابر‌قدرت متزلزل شده است، تاکيد کرد: آمریکا دیگر بيش از اين توان تحمیل نظرات خود را بر جهان نداشته و تنها مي‌تواند براي کشور خودش تصميم‌گيري کند.

قديري ابيانه با اشاره به بحران عمیق اقتصادی در آمریکا و شکست لیبرالیسم در اين دولت، افزود: جنبش‌های مردمی که به ماهیت شوم حاکمیت یک درصدی ثروتمندان آمريکا پی‌برده‌اند موجب شده تا اداره‌ اين دولت را برای کاخ سفید با مشکل روبه‌رو سازد.

وي ادامه داد: کمک‌هاي 60 میلیون دلاری آمريکا به معارضين تروریست‌ در سوریه، حمایت‌های بی‌چون و چرا از رژيم غاصب صهيونيستي و تشدید تحریم‌ها علیه ايران که تا زمان انتخابات رياست جمهوري کشورمان گسترش و ادامه خواهد يافت، بيانگر آن است که آمریکا همچنان در خواب غفلت مانده است.

سفير سابق ايران در مکزيک با بيان اينکه جمهوري اسلامي ایران برای استفاده از حقوق هسته‌اي خود نیازی به کسب اجازه از 1+5 ندارد، اظهار داشت: غرب چاره‌اي جز عقب‌نشيني در مقابل حقوق بر حق ملت ایران ندارد.
 
قديري ابيانه با اشاره به نشست ايران و 1+5 در آلماتي، تصريح کرد: در اجلاس آلماتی ایران همواره برحق هسته‌ای خود اشاره و بر ضرورت عقب گرد غرب از مواضع غیرمنطقی و غیرمنطقی خویش تأکید کرده است.

قديري ابيانه با تاكيد بر اينكه غربی‌ها با مثبت تلقي کردن اجلاس آلماتی خواستار بر هم‌زدن اذهان عمومي است، تصريح کرد: ملت ایران هيچگاه فریب ترفندهای دشمن را نخورده و تظاهرات 22 بهمن و حضور گسترده مردم نشانه بارز این هوشیاری است.

اين كارشناس عالي علوم استراتژيك درك غرب از توان بالاي نظام جمهوري اسلامي ايران در تبديل كردن تحريم‌ها به فرصت را از ضروريات براي اين كشور تلقي و خاطر نشان كرد: ايران همواره يكي از قدرت‌هاي مهم منطقه در خاورميانه به شمار رفته كه با گسترش موج عظيم بيداري اسلامي مي‌تواند از رهبريت يك تمدن بزرگ اسلامی برخوردار شود.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.