سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

دیابت چهارمین عامل مرگ و میر در جوامع غربی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در حال حاضر 9 هزار بیمار دیابتی تحت پوشش مرکز دیابت بیمارستان توحید سنندج هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، بیدارپور با اعلام این مطلب گفت: به طور کلی در حال حاضر چهار گروه بیماری های غیرواگیر شامل بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها، بیماری های مزمن تنفسی و دیابت مهمترین تهدید کننده های انسان محسوب می شوند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بیماری دیابت را شایع ترین بیماری ناشی از اختلا ل های متابولیک و چهارمین علت مرگ و میر در جوامع غربی دانست و افزود: این عارضه چه از نظر هزینه های درمان و چه به دلیل از کار افتادگی بسیار بالا یکی از عمده ترین مسائل بهداشتی درمانی انسانها به حساب می آید.
بیدارپور با بیان اینکه بیماری دیابت با گسترش شهرنشینی و تغییر شیوه زندگی به سوی بی تحرکی و تغذیه نامناسب اهمیت بیشتری خواهد یافت، اضافه کرد: مطالعات نشان می دهد که فشار خون بالا احتمال بروز دیابت نوع دو را تا دو برابر افزایش می دهد.
وی با اعلام اینکه علائمی نظیر اضافه وزن و چاقی، سابقه خانوادگی بروز دیابت نوع دو نیز در شناسایی افراد در معرض خطر مهم هستند، ادامه داد: ثابت شده که غربالگری در افرادی که دچار عوامل خطر هستند موجب تشخیص زودرس بیماری شده است./س
برچسب ها: مرگ ، دیابت ، چاقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.