سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

40درصدکاهش تلفات سوانح جاده ای کشور،امسال مربوط به خراسان رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: در زمینه کاهش تصادفات منجر به فوت، خراسان رضوی در رتبه ی دوم کشوری قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، فروزان مهر در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ایمنی استان با اعلام این خبر افزود: انتظار است در ایام نوروز شاهد تقاضای بیشتر سفر به مشهد باشیم که این موضوع آمادگی بیشتر دستگاه های اجرایی استان برای استقبال از زائران و مسافران را می طلبد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ایمنی خراسان رضوی از دبیرخانه این کمیسیون خواست با تقسیم وظایف و تعیین ماموریت برای دستگاه ها در راستای خدمت رسانی هر چه مطلوب تر و کاهش سوانح رانندگی در استان، برنامه ریزی کند.

وی بر حضور موثر پلیس راه در محورهای ارتباطی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی در نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی جاده ها در راستای کاهش تصادفات و تلفات احتمالی تاکید کرد.

فروزان مهر همچنین خواستار استقرار پایگاه های امداد جاده ای، اورژانس، هلال احمر، امداد خودرو و تجهیز مجتمع های خدماتی بین راهی در استان شد و بر استفاده از ظرفیت و توانمندی های بخش خصوصی در این راستا تاکید نمود.


فروزان مهر نقش صدا و سیما را در فرهنگ سازی تعیین کننده دانست و اظهار کرد: این رسانه نیز باید با اطلاع‌ رسانی به موقع و شفاف نسبت به آگاه سازی مردم از مباحث ترافیکی و محدودیت های اعمال شده در مسیرهای درون و برون شهری اقدام نماید.

دبیر کمیسیون حمل و نقل و ایمنی استان نیز در این نشست گفت: در تعطیلات نوروزی علاوه بر تعیین کشیک های ویژه برای حوزه های مختلف حمل و نقل، فعالیت مراکز معاینه فنی شهری 50 درصد افزایش یافته و سیستم های تردد و کنترل هوشمند در سطح جاده ها فعال شده است.

حمید رضا شهرکی ثانوی افزود: فعال شدن بیش از 30 راهدارخانه و فعالیت 431 راهدار در ایام نوروز، حضور 22 کانکس پلیس در محورهای استان، نصب دوربین ثابت در 36 نقطه از محور مشهد – تهران و 130 دوربین دستی کنترل سرعت توسط ماموران پلیس راه، تجهیز پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس و فعالیت 165 پایگاه توسط دانشگاه علوم پزشکی از جمله اقداماتی است که از سوی دستگاه های اجرایی استان برای ایام نوروز عملیاتی شده است/س

 

برچسب ها: کاهش ، تلفات ، جادهای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.