سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز تحقيقات رسمي درباره مرگ چاوز در ونزوئلا

دولت ونزوئلا اعلام کرد تحقيقات رسمي را درباره علت مرگ هوگو چاوز رئيس جمهور فقيد اين کشور آغاز مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري رويترز ، برخي ادعاها حاکي است دشمنان خارجي هوگو چاوز او را مسموم کردند و همين موضوع عامل ابتلاي چاوز به بيماري سرطان بوده است.
دشمنان دولت ونزوئلا اين ادعا را تئوري توطئه به سبک چاوز مي دانند و مي گويند اين موضوع با هدف تشديد هراس از تهديدهاي امپرياليستي به نظام سوسياليستي ونزوئلا و براي منحرف کردن اذهان عمومي از مشکلات روزمره در اين کشور مطرح شده است .
نيکولاس مادورو کفيل رياست جمهوري ونزوئلا اعلام کرد تحقيقات را درباره ادعاي مسموميت چاوز آغاز خواهد کرد ، ‌ادعايي که در ابتدا خود هوگو چاوز پس از ابتلا به سرطان در سال 2011 مطرح کرد.
مادورو در گفتگو با شبکه تلويزيوني منطقه اي تله سور گفت: ما در پي کشف حقيقت خواهيم بود.
او گفت: اين بينش وجود دارد که فرمانده ما چاوز توسط دشمنان شرور که مي خواستند او را از سر راه خود بردارند، مسموم شده بود.
او گفت از دانشمندان خارجي دعوت خواهيم کرد به کميته دولتي براي انجام تحقيقات در باره اين ادعا بپيوندند.
مادورو - که پنجاه سال دارد - کفيل رياست جمهوري ونزوئلا است و در انتخابات رياست جمهوري که قرار است در روز چهاردهم ماه آوريل برگزار شود ، نامزد شده است.
او در تلاش است توجه رأي دهندگان ونزوئلايي را با شدت هر چه تمام تر بر چاوز متمرکز کند تا از غم و اندوه ميليون ها طرفدار چاوز به نفع خود بهره جويد.
اين در حالي است که مخالفان مادورو - که پيشتر راننده اتوبوس بود - او را فردي بي کفايت توصيف مي کنند و مي گويند او در حال بهره برداري از مرگ چاوز است.
هنري فالکون رئيس ستاد انتخاباتي انريکه کاپريلس نامزد مخالفان در گفتگو با خبرنگاران گفت: به سبب گراميداشت ياد و خاطره چاوز، خانواده اش و هوادارانش بگذاريد سخن گفتن از چاوز را از بحث هاي سياسي جدا کنيم.
نظرسنجي هايي که قبل از مرگ چاوز انجام شد از پيشي گرفتن مادورو بر کاپريلس حکايت داشت. کاپريلس در انتخابات ماه اکتبر از چاوز شکست خورده بود.
کاپريلس تلاش کرده است مبارزات انتخاباتي خود را با اين ادعاها آغاز کند که مادورو و ديگر مقامات بلندپايه دولتي درباره بيماري چاوز دروغ گفتند و شدت بيماري چاوز و وخامت حال او را از مردم ونزوئلا پنهان کردند.
 اين موضوع سيل حملات مقامات دولتي را عليه کاپريلس در پي داشت  تا جايي که مقامات دولتي عليه کاپريلس از واژه هاي نظير  نازي  و  فاشيست استفاده کردند. 






برچسب ها: بین الملل ، چاوز ، ونزوئلا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.