سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با چند تغییر در نقشه جغرافیایی چهار استان؛

چهار شهر جدید به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد چهار شهر جدید در استان‌های مرکزی، کرمان، هرمزگان و فارس موافقت کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط کشوری –مصوب 1362- تصویب کرد؛ روستای آوه از توابع دهستان قره‌چای بخش مرکزی شهرستان ساوه در استان مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر آوه شناخته می‌شود.

ایجاد یک شهر جدید در استان کرمان

بر اساس مصوبه دیگر دولت، روستای بلورد مرکز بخش بلورد شهرستان سیرجان در استان کرمان به شهر تبدیل و به عنوان شهر بلورد نامگذاری می شود.

ایجاد یک شهر جدید در استان هرمزگان


بر اساس مصوبه دولت، روستای کوخرد مرکز بخش کوخورد هرنگ پس از ادغام با روستای هرنگ از توابع همان بخش، به شهر تبدیل و به عنوان شهر کوخرد هرنگ شناخته می شود.

همچنین نام بخش کوخرد از توابع شهرستان بستک در استان هرمزگان به کوخرد هرنگ تغییر می یابد.

ایجاد یک شهر جدید در استان فارس

بر اساس مصوبه دیگر دولت، روستای خوزی از توابع بخش وراوی شهرستان مهر در استان فارس به شهر تبدیل و به عنوان شهر خوزی شناخته می شود.

چند تغییر در نقشه جغرافیایی استان‌های کردستان، مازندران، فارس، ایلام و یزد

بر اساس مصوبه دولت، نام روستای گائیدر از توابع دهستان امیرآباد بخش موچش شهریتان کامیاران در استان کردستان به سلطان سراج تغییر می‌یابد.

همچنین روستای موسوم به کشیری محله در تابعیت دهستان خوش‌رود بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران به عنوان روستای سفیدتور نامگذاری می‌شود. نام روستاهای گندیاب علیا، گندیاب سفلی و خراب میان‌رود به ترتیب به گنچ‌یاب علیا، گنج یاب سفلی و چشمه میان‌رود تغییر می‌یابد.

بر اساس مصوبه دیگر دولت، دهستان شیخ عامر و بخش چاه ورز در تابعیت شهرستان لامرد استان فارس ایجاد می‌شود.

همچنین دهستان‌های کشوری، علیشروان و بخش سیوان در استان ایلام ایجاد می شود و مرکز دهستان میش خاص از روستای جعفرآباد به روستای میدان تغییر می‌یابد.

بر اساس مصوبه دولت، خط مرزی بین شهرستان‌های ابرکوه و تفت در استان یزد تعیین می‌شود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

انتهای پيام/ش
برچسب ها: دولت ، نقشه ، شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.