سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدي:

احکام و برخوردهاي اداري باید بازدارنده و متناسب با تخلف باشد

نماینده رئیس سازمان در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان زندان‌ها در جمع اعضای هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری سازمان زندان‌ها بر بازدارنده بودن احکام و برخوردهای اداری تاكيد كرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست هیأت رسیدگی به تخلفات اداری با حضور اعضای شعبات بدوی و تجدید نظر برگزار شد.

در این جلسه محمدی نماینده رئیس سازمان در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری در خصوص ارتقای کیفیت احکام صادره نکاتی را مطرح و با بیان مصادیقی، توضیحاتی ارایه کرد.

معاون قضایی سازمان با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد آماری پرونده‌ها در سال 91 گفت: به طور نسبی عدالت در توزیع پرونده در بین شعبات رعایت شده است.

وی درخصوص صدور احکام گفت: باید برخوردهای اداری بازدارنده و اصل رعایت عدالت در صدور احکام محور اصلی باشد و برخورد باید متناسب با وقوع تخلف باشد و در این زمینه بایستی یک عدالت نسبی در صدور آرا بین هیأت‌ها باشد بطوریکه درخصوص یک تخلف مشابه، احکامی صادر نشود که حاکی ازبرخورد شدید نامتناسب ویا مسامحه نامتناسب با تخلف استنباط شود.

 معاون قضایی سازمان زندانها خاطرنشان كرد: بنا به تأکید رئیس سازمان باید برخورد جدی با متخلفین مواد مخدر و اقلام ممنوعه و متخلفین با مالی صورت پذیرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.