سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

سه هزار تن سیب زمینی از استان اردبیل به روسیه صادر شد

دبیر اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و كشاورزی استان اردبیل از صادرات سه هزار تن سیب زمینی از این استان به كشور روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسین وثوقی در جلسه كارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به قرارداد تجاری این استان با شهر ریوتف روسیه افزود: سه هزار تن سیب زمینی پیشتر به درخواست این كشور بطور مستقیم از استان خریداری و به روسیه صادر شد.

وی گفت: همچنین درخواست سه هزار تن سیب زمینی دیگر ثبت شده كه دست اندركاران در حال فراهم كردن این میزان محصول برای صادرات هستند تا فعالیت تجاری بصورت مستقیم انجام شود.

دبیر اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و كشاورزی استان اظهار كرد: با توجه به بازار مناسب روسیه و فضای مناسب نمایشگاه شهر ریوتف و وجود مكانی در همان محل برای انبار می توان در سه ماهه اول سال آینده نمایشگاه كالاهای ایرانی را در آن محل دایر و زمینه حضور افرادی كه توانایی حضور در این نمایشگاه را دارند فراهم كنیم.

وثوقی افزود: طرف روسی توانایی قراردادن 187 غرفه را به تجار اردبیلی دارد كه می توان از این ظرفیت بیشترین بهره را برد و در همین راستا با دریافت دعوتنامه رسمی نماینده خود را پیش سال نو در آنجا مستقر خواهیم كرد.

وی با اشاره به این كه حداقل مبلغ حضور در نمایشگاه معمولی 300 میلیون ریال است گفت: این هزینه برای تجار خرد قابل پرداخت نیست و این امر خود موجب عدم حضور بازرگانان در نمایشگاه های بین المللی می شود.

وثوقی افزود: بر این اساس حمایت دولت در این زمینه می تواند گره گشا باشد و براحتی قابل برگشت است/س 

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، سیب ، زمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.