سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پژوهشی دانشگاه امام صادق عنوان کرد:

تفاهمنامه های پژوهشی و نشر با دانشگاههای کشور منعقد می شود

دانشگاه امام صادق (ع) در حوزه های پژوهشی و نشر کتب با سایر دانشگاههای کشور تفاهمنامه منعقد می‌کند.

رضا باقریان، مدیرکل پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: انعقاد تفاهمنامه های پژوهشی، آموزشی و نشر کتب ظرفیتهای زیادی را برای  دانشگاهها فراهم می‌کند تا با تبادل اطلاعات و دانش و تجربیات بتوانند هر چه بیشتر سطح علمی و پژوهشی خود را بالا ببرند و در نهایت موجب رشد و شکوفایی حوزه علم و دانش کشور شوند.

وی افزود: دانشگاه امام صادق در سطح ملی و در رتبه بندی های وزارت علوم در برخی محورها مانند مقالات علمی و پژوهشی ، تولیدات علمی و سرانه چاپ کتاب های دانشگاهی رشد خوبی را داشته است و در رتبه بندی ها توانسته رتبه های خوبی را کسب کند.

وی ادامه  داد: دانشگاه امام صادق در نظر  دارد تا جایزه ای را  تحت عنوان علوم انسانی اسلامی راه اندازی کند و این جایزه در سطح ملی و بین المللی مطرح شود و این طرح پس از تصویب در دانشگاه متناسب با ساز و کارهای قانونی در سطح ملی و سپس در سطح بین المللی اجرا خواهد شد.

وی هدف اولیه دانشگاه امام صادق را تولید علوم اسلامی در حوزه علوم انسانی عنوان کرد و یادآور شد: برای این منظور طرحی در حوزه مطالعات نظری خاص دانشگاهی در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و مدیریت تهیه شده تا تبوان به وسیله آن مجموعه علوم انسانی را تغذیه فکری کرد.

وی افزود: دوره چاپ کتابهای دانشگاه امام صادق با تهیه و تنظیم وصیتنامه های شهدای دانشگاه ادامه پیدا خواهد شد و برای همه حوزههای علوم انسانی منابع درسی تعریف کرده ایم که در این طرح کلان بخش خاص آن نسخه ها و مجلات قرآنی است که در حدود یک سالی است که این طرح شروع نشده است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.