سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني:

آيت‌الله كاشاني يکي از استوانه‌هاي مشروطيت بود

رئيس مجلس سالروز شهادت آيت‌الله کاشاني و حاج احمد خميني را گرامي داشت و گفت: آيت‌الله كاشاني در نهضتي نقش داشتند که باعث برچيده شدن استعمار انگليس شد گر چه دسيسه‌هاي آمريکا و انگليس و اشتباه و غرور برخي از ملّيون که راه خود را از روحانيت جدا کردند، باعث به وجود آمدن ديکتاتوري شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، "علي لاريجاني" رئيس مجلس در نطق قبل از دستور جلسه علني امروز (چهارشنبه 23 اسفند ماه) به سالروز شهادت مرحوم "حاج احمد خميني" اشاره کرد و گفت: امروز سالروز شهادت فرزند فداکار امام خميني(ره) مرحوم حاج احمد آقا است و اين روز را به ملت عزيز و نمايندگان و بيت محترم حضرت امام(ره) تسليت عرض مي‌کنم.

وي افزود: ايشان همواره پشتيبان امام خميني(ره) بودند و هرگز مجاهدات ايشان در اين راه فراموش نمي‌شود.

رئيس مجلس در بخش ديگري از نطق خود به سالروز شهادت "آيت‌الله کاشاني" اشاره کرد و گفت: امروز همچنين مصادف است با سالروز شهادت آيت‌الله کاشاني و ايشان يکي از استوانه‌هاي مشروطيت بود و نقش به‌سزايي در ملي شدن صنعت نفت داشتند.

وي افزود: ايشان در نهضتي نقش داشتند که باعث برچيده شدن استعمار انگليس شد، گر چه دسيسه‌هاي آمريکا و انگليس و اشتباه و غرور برخي از ملّيون که راه خود را از روحانيت جدا کردند، باعث به وجود آمدن ديکتاتوري شد.

رئيس نهاد قانون‌گذاري کشور خاطرنشان کرد: حرکت مرحوم آيت‌الله کاشاني اسلامي، مردمي و اصيل بود و ياد ايشان را گرامي مي‌داريم و هميشه به ايشان افتخار مي‌کنيم.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: لاریجانی ، نطق ، شهادت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.