سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه در بحران اقتصادي موجود شمار ميلياردرها افزايش مي‌يابد؟

در حالي که شمار ميلياردرها در جهان رو به افزايش است، بسياري از کارشناسان اين پرسش را مطرح کرده اند که علت افزايش ميلياردرها به رغم بحران اقتصادي در جهان چيست؟

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ به نوشته روزنامه ليبراسيون، بر اساس برآوردهاي نشريه فوربس، در حال حاضر يک هزار و چهارصد و بيست و شش ميلياردر در جهان وجود دارند.

از نظر آنان بحران پشت سر است، افراد فوق ثروتمند، ثروتمندتر شده اند و بر سرمايه هاي آنان افزوده شده است.

بر اساس مطالعات نايت فرانک از کارشناسان مسکن هاي مجلل ، يکصد و نود هزار نفر در جهان ، بيش از سي ميليون دلار ثروت دارند. اين رقم پنج درصد در مقايسه با سال گذشته افزايش يافته است و احتمالا طي ده سال آينده پنجاه درصد ديگر افزايش مي يابد.

براساس رده بندي فوربس نيز شمار ميلياردرها در سال 2013، دويست نفر افزايش يافته است.

اما اين مسئله با توجه به بحران اقتصادي کنوني در جهان چگونه امکان پذير است؟

اين روزنامه در پاسخ به اين سوال در گزارشي کوتاه نوشت؛ شمار فزاينده‌اي از ثروتمندان در کشورهاي در حال توسعه زندگي مي کنند. هر چند به دليل بحران اقتصادي، تقاضا در کشورهاي غربي کاهش و به دنبال آن فعاليت اقتصادي کشورهاي چين، هند و برزيل کند شد اما آهنگ رشد اقتصادي اين کشورها همچنان به بيش از هفت درصد مي‌رسد که اين رقم در مقايسه با چند دهم درصد رشد در کشورهاي غربي قابل ملاحظه است.

بنابراين به راحتي مي‌توان فهميد که چگونه با وجود بحران اقتصادي، تعداد ميلياردرها رو به افزايش است.

توسعه اين قدرتها موجب پديد آمدن قشر جديدي از افراد بسيار ثروتمند شده است. پيش بيني مي شود اين پويايي طي سالهاي آينده نيز دنبال شود. بر اساس مطالعات نايت فرانک، شمار افرادي که بيش از سي ميليون دلار ثروت دارند در سال 2020 در منطقه آسيا و آمريکاي لاتين هشتاد و هشت درصد افزايش خواهد يافت در حالي که اين رقم در اروپا و آمريکاي شمالي حدود سي و يک درصد افزايش خواهد يافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.