سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت چهار تیم برتر والیبال ایران در سالن 12 هزار نفری آزادی

مرحله نهایی پلی آف لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه با انجام 2 بازی درسالن 12هزار نفری آزادی تهران آغاز می شود تا چهار تیم برتر والیبال ایران در سال 91 مشخص شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، تنور رقابت های لیگ برتر والیبال که با مشخص شدن چهره تیم های فینالیست به مرحله پایانی خود رسیده روز چهارشنبه 23 اسفند ماه دوباره داغ می شود تا بعد از سالها همه شاهد جدال تیم هایی غیر از خودروسازان در فینال مسابقات باشند.

بر اساس اعلام سازمان لیگ مسابقات این مرحله در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود. تیم های والیبال کاله مازندران و متین ورامین که برای رسیدن به فینال این مسابقات از سد تیم های پیکان تهران و سایپا البرز گذشتند باید اولین بازی فینال را برگزار کنند. ضمن اینکه بازی رده بندی هم بین خودروسازان یعنی تیم های پیکان و سایپا در همین سالن برگزار می شود. قرار است بازیهای مرحله نهایی تنها در دو مسابقه انجام شود و تیمی که برنده دو بازی شود در رده اول و سوم قرار بگیرد.

اما در بازی نهایی رقابت های لیگ برتر والیبال، تیم های متین ورامین و کاله مازندران به مصاف هم می روند. در این بازی که جدال تیم های مدعی قهرمانی است بازیکنان هر دو تیم برای پیروزی در اولین بازی طبق برنامه ارائه شده از سوی مربیان پا به میدان می گذارند و قدرت خود را به رخ حریف می کشند. اما جدال مصطفی کارخانه و بهروز عطایی که دور رفت با یک پیروزی برای هر کدام همراه بود در بازی نهایی جذاب تر می شود. هر دو مربی که حالا از حساسیت این مرحله و نتایج آن به خوبی آگاه هستند قطعا تیم خود را با بهترین شرایط روحی و بدنی وارد میدان می کنند تا بتوانند اولین پیروزی را به نام خود ثبت کنند. در این بین بازیکنان هر دو تیم علاوه بر اینکه برای پیروزی تیمشان تلاش می کنند برای ارائه بهترین بازی خود با تمام توان مسابقه می دهند چراکه می دانند ولاسکو سرمربی تیم ملی در سالن مسابقات حضور دارد و از نزدیک تماشاگر آنها است تا بهترین ها را برای اردوی تیم ملی انتخاب کند. قدرتنمایی بازیکنانی همچون زرینی، موسوی، پتکوویچ، قرا و غلامی در تیم مازندرانی می تواند روز سختی را برای بازیکنان متین رقم بزند. در طرف دیگر میدان هم متین با بازیکنان با انگیزه ای که در اختیار دارد حریف آسانی برای کاله نخواهد بود و مطمئنا توانمندی بالای دو تیم روزی سرشار از تکنیک ها تاکتیک های والیبال را رقم می زند.

در بازی رده بندی هم تیم پیکان تهران و سایپا البرز رو در روی هم قرار می گیرند تا برای کسب رده سومی تلاش کنند. پیمان اکبری که راه پیروزی بر سایپا را به خوبی در دور مقدماتی فرا گرفته و با پیروزی در هر دو بازی قدرت خود را به رخ کرجی ها کشید، حالا و در دور نهایی آماده کسب پیروزی دیگری است. در این بین سایپا که از بازیکنان جوان و با انگیزه  در این فصل بهره می برد و مقابل تیم های مختلف و مدعی به نتایج خوبی هم رسیده، برای این بازی کاملا آماده است تا تهرانی ها را غافلگیر کند. آنها در بازی با متین نشان دادند که هرگز تیم قابل پیش بینی نیستند و در صورتی که آن روز ، روز سایپا باشد دیگر حریفی جلودار انگیزه بالای این بازیکنان جوان و جویای نام نیست. به هر حال دکتر فرهاد نفرزاده هم از اهمیت بازی اول به خوبی آگاه است و می داند در صورت پیروزی کارش برای دومین بازی آسان تر خواهد بود. به هر حال خودروسازان این بار برخلاف سالهای قبل که معمولا در فینال رقابتی دیدنی را از خود به نمایش می گذاشتند در بازی رده بندی به میدان می روند و شاید این مسئله زنگ خطر برای این تیم ها باشد تا همه به این باور برسند که تیم های شهرستانی هم توانایی حضور در میان تیم های برتر را دارند.
 
برنامه کامل بازیهای مرحله نهایی پلی آف به شرح زیر است:

چهارشنبه 23 اسفند ماه – سالن 12 هزار نفری آزادی

ساعت 14:45: پیکان تهران- سایپا البرز
ناظران: اسماعیل صباغ – حمید حق بین
داور اول: کیوان عابدزاده، داور دوم: بهروز جعفری
 
ساعت 17: متین ورامین – کاله مازندران
ناظران: غفار درخشنده، خلیل یگانه مجد
داور اول: محمد شاهمیری، داور دوم: محمد عشق دوست
 
لازم به ذکر است این دیدار ها به طور مستقیم از شبکه های سوم و ورزش سیما و همچنین شبکه رادیویی ورزش پخش خواهد شد./زر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.