سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تعداد ایستگاههای مطالعه کشور سال آینده به بیش از هزار ایستگاه افزایش می یابد

معاون امور استانها، مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه های کشور در حاشیه جلسه کارشناسان انجمن های کتابخانه های کشور در اراک گفت : سال آینده 140 ایستگاه مطالعه در کشور به بیش از 1000 ایستگاه افزایش خواهد یافت .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، سادات فاطمی با اشاره به اینکه، تحقق این امر در گروی حمایت مجلس است گفت: در حال حاضر سه درصد مردم عضو کتابخانه های عمومی هستند .
وی در ادامه با بیان اینکه در طول هفت سال گذشته، سرانه فضای مطالعه در کشور از یک متر به بیش از دو متر و تعداد کتاب از 14 میلیون جلد به 34 میلیون جلد رسیده است می افزاید : تا پایان برنامه پنجم توسعه سرانه کتابخانه ها در کشور باید به چهار متر برسد.
معاون امور استانها، مجلس و مشارکت های نهاد کتابخانه های کشورمیگوید :در حال حاضر دو و نیم میلیون نفر در دو هزار و 835 کتابخانه کشور عضو هستند.
در این جلسه حجت السلام حسینی مدیر کل انجمن های کتابخانه های کشور، هم با اشاره به اینکه، استان مرکزی، مهد مردان بزرگ است گفت: این استان جایگاه مناسبی برای راه اندازی کتابخانه نخبگان و مردان بزرگ را داراست.
در این جلسه بیش از 50 نفر از کارشناسان انجمن های ادارت کل کتابخانه های کشور در اراک گردهم آمدند تا ضمن مرور عملکرد امسال سیاست های کاری سال آینده خود را تدوین کنند/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.