سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازي 2399 سامانه مديريت ناوگان حمل‌ونقل در كشور

سامانه مديريت ناوگان (FMS) با نصب دستگاه‌هاي مربوطه بر روي خودروها و ماشين‌آلات راهداري ادارات راه و شهرسازي در تعدادي از استان‌هاي كشور راه‌اندازي شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي،  افندي‌زاده معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اعلام اين خبر، افزود: استفاده از سامانه مديريتي FMS در ادارات كل راه و شهرسازي به منظور ايجاد سيستم و امكاني براي رويت برخط (Online) گروهي از ماشين‌آلات است تا از طريق مراكز مديريت راه‌هاي هر استان از شرايط فني و موقعيت جغرافيايي آنها آگاه شده و در مواقع بروز سوانح جاده‌اي يا حوادث غيرمترقبه همچون سيل، ريزش كوه، ريزش بهمن و غيره در كمترين زمان اقدام لازم از سوي گشت‌ها و اكيپ‌هاي راهداري بعمل آيد.
وي از تجهيز 2399 دستگاه از ماشين‌آلات راهداري به دستگاه GPS خبر داد و افزود: در اين سيستم هر وسيله‌نقليه به يك ترمينال رديابي يا جاياب مجهز مي‌شود و با فراخواني خودرو از مركز شناسه و موقعيت خودرو از طريق GSM و مودم، اطلاعات به مركز كنترل، منتقل مي‌شود.
دكتر افندي‌زاده درخصوص ساير قابليت‌هاي اين نرم‌افزار، اظهار داشت:از جمله قابليت‌هاي اين نرم‌افزار عبارتست از: رديابي و كنترل عملكرد ماشين‌آلات راهداري، گزارش متوسط سرعت ماشين‌آلات راهداري، مسير حركتي ماشين‌آلات در بازه‌هاي زماني مختلف، ميانگين و جمع مسافت طي شده در بازه‌هاي زماني دلخواه، ثبت تخلف سرعت و خروج از محدوده ماموريت ماشين‌آلات راهداري.
اين گزارش‌ حاكي است براساس اطلاعات دريافتي از مركز مديريت راه‌هاي كشور، استان‌هاي با بيشترين شاخص‌هاي عملكردي ماشين‌آلات مجهز به GPS در اسفندماه سال‌جاري، استان قم با5/92 درصد و استان‌هاي خراسان شمالي با 5/89 درصد و اردبيل با 81 درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند.
گفتني است اين سيستم در تكميل و توسعه استفاده از سيستم‌هاي هوشمند در راهداري كشور بكار گرفته شده است.
برچسب ها: سامانه ، ناوگان ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.